|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۲۲۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
این استاد دانشگاه با اشاره به سوءاستفاده افرادی که قدرت در دست دارند و از جایگاه خود سوءاستفاده می‌کنند، عنوان کرد: این افراد گاهی در پوشش عناوین دینی، مذهبی و حتی انقلابی ممکن است کارهایی را انجام دهند.
اعتمادآنلاین نوشت:‌استاد حوزه علمیه قم درباره دلایلی که جلوی برخورد با فساد را می‌گیرد، گفت: ممکن است نتوان به طور کامل تخلفاتی مانند فساد را ریشه‌کن کرد، چون به هر حال افرادی که قانون را دور می‌زنند در بدنه خود نظام، افرادی دارند و از رانت‌هایی استفاده می‌کنند، اما می‌شود این مشکلات اقتصادی را به حداقل رساند.

 محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم درباره صحبت‌های اخیر رهبری که به بحث مبارزه به فساد به صورت ویژه اختصاص داشت،‌ گفت: به نظر من بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانی روز دوشنبه هفته پیش حاوی سه نکته درباره فساد بود.   

این استاد حوزه علمیه قم  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد: اول اینکه روسای سه قوه با هم جلساتی دارند اما اقدامات شجاعانه، عینی و عملی صورت نمی‌دهند.

غرویان در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌آید که روسای قوا ترس و دلهره‌ای درباره برخورد شدید و جدی با فساد دارند، افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در واقع آن‌طور که خودشان فرمودند پشتوانه‌ای است برای اقدامات صریح، عادلانه و تشکیل دادگاه‌های ویژه مسائل اقتصادی که این هم می‌تواند پشتوانه خوبی برای برخورد روسای سه قوه با مسائل و تخلفات اقتصادی باشد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: نکته دیگری که به نظر من در فرمایشات مقام معظم رهبری بسیار بارز بود به انسجام و اتحاد قوا برمی‌گشت. باید اتحاد قلبی و حقیقی بین سه قوه وجود داشته باشد و پشتیبان دولت باشند. همچنین قوه قضاییه، مقننه و دولت را در طرح‌های اقتصادی، مدیریت اقتصاد کلان و خرد پشتیبانی کنند و سیاست‌های اقتصادی را مورد حمایت قرار دهند تا دولت به مقاصد خود برسد.

محسن غرویان

غرویان همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اظهارات برخی از اشخاص و شخصیت‌ها بیان کرد: بخشی از اظهارات ایشان به برخی از افراد مانند آقای احمدی‌نژاد ارتباط داشت که می‌خواهند دولت و نظام را ناکارآمد نشان دهند. حتی تقاضای استعفا از روسای سه قوه و رییس‌جمهور می‌کنند و مقام معظم رهبری فرمودند که اینها در زمین دشمن بازی می کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه درباره کارآمد شدن مبارزه با فساد تاکید کرد: اگر انسجام عینی، عملی و قاطعیت بین سه قوه وجود داشته باشد،‌ البته هما‌ن‌طور که رهبری فرمودند باید عادلانه و بدور از افراط و تفریط در مسئله باشد، در این صورت می‌توانند بر تخلفات در صحنه اقتصادی فائق آیند و آنها را کنترل کنند.

او با اشاره به این موضوع که به دلیل موانعی ممکن است نتوان کاملا با فساد برخورد کرد، گفت: ممکن است که نتوانند به طور کامل این تخلفات را ریشه‌کن کنند، چون به هر حال افرادی که قانون را دور می‌زنند در بدنه خود نظام، گاهی افرادی دارند و از رانت‌هایی استفاده می‌کنند اما می‌شود این مشکلات اقتصادی را به حداقل رساند.

غرویان همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان جلوی استفاده از رانت در دستگاه‌ها را گرفت، بیان کرد: برای مقابله با رانت باید از بالا شروع کرد، افرادی که قدرت در دست دارند گاهی از طریق واسطه‌ها، اعمال قدرت‌ها و اعمال نفوذهایی که دارند از طریق تهدید و ... کار خود را پیش می‌برند و شبکه فساد بسیار مرموز و پیچیده عمل می‌‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به سوءاستفاده افرادی که قدرت در دست دارند و از جایگاه خود سوءاستفاده می‌کنند، عنوان کرد: این افراد گاهی در پوشش عناوین دینی، مذهبی و حتی انقلابی ممکن است کارهایی را انجام دهند.

این فعال سیاسی و مذهبی درباره راه مبارزه با این افراد تاکید کرد: باید قهرمانی پیدا شود و اینها را اصلاح، به ملت معرفی کند تا بتوانند آنها را تحت نظارت و کنترل دربیاورند. منظورم از قهرمان فردی شجاع و بی‌باک است که قدرت داشته باشد و بتواند از عهده مشکلات برآید.

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین