|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات سه کارگر از عمق 18 متری چاهی در یک کارگاه ساختمانی خبر داد.

سیدجلال ملکی در این باره گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه چاه در ساعت 8:35 صبح امروز ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به محل حادثه واقع در میدان سهروردی، تقاطع خیابان قندی اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل افزود: پس از حضور آتش‌نشانان مشخص شد که در قطعه زمینی به مساحت 1200 متر مربع که به عمق 10 متر گودبرداری شده بود، چاهی 18 متری حفر شده و یکی از کارگران مشغول کار در این چاه بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: این کارگر هنگام کار در عمق چاه بوده که ناگهان یکی از اجسام دهانه چاه به داخل سقوط کرده و موجب مصدومیت و سقوط این کارگر به انتهای چاه شده است.

ملکی با بیان اینکه دو کارگر دیگر برای کمک به این فرد به عمق چاه رفته و هر دو نفر نیز به دلیل عدم آشنایی با اصول امداد و نجات در چاه محبوس شده بودند، گفت: آتش‌نشانان در شرایطی وارد محل حادثه شدند که این سه نفر در چاه محبوس بودند که بلافاصله با استفاده از تجهیزات مخصوص و همزمان با ایمن‌سازی محل این افراد را از عمق چاه خارج کرده و به عوامل مستقر در اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از کارگران به دلیل سقوط جسم و سقوط خودش به چاه از ناحیه سر و کمر دچار آسیب‌شدیدی شده بود، گفت: عوامل اورژانس این فرد را به بیمارستان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت 10:07 پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود پایان دادند، گفت: هنگام حفر چاه باید از قراردادن اجسام و لوازم حفاری و همین‌طور تخلیه خاک در دهانه چاه خودداری شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین