|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۲۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
این درحالی است که سه شنبه گذشته وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور موفق به بیرون راندن نیروهای طالبان از شهر غزنی شده‌اند و نیروهای کماندو در اطراف شهر غزنی مشغول گشت زنی خانه به خانه می‌باشند.
رئیس جمهوری افغانستان پس از دیدار از غزنی اعلام کرد: هدف طالبان از تهاجم هفته گذشته به غزنی، حضور قدرتمند در مذاکرات صلح با کابل بوده است.

به نقل از آناتولی، محمد اشرف‌غنی رئیس جمهوری افغانستان امروز جمعه و پس از دیدار از شهر غزنی در این کشور اعلام کرد: هدف طالبان از تهاجم هفته گذشته به غزنی این بود که بتوانند از موضوع قدرت در مذاکرات صلح حضور یابند.

رئیس جمهوری افغانستان در این خصوص گفت: این خونریزی اخیر تنها به این دلیل بود که طالبان پای میز مذاکره بتواند قدرتمندتر حضور یابد.

حضور امروز محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در غزنی در شرایطی صورت می گیرد که ساعاتی پیش خبرگزاری طلوع در خبری فوری از درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی افغانستان با عناصر طالبان در منطقه «قره باغ» (Qara Bagh) واقع در ولایت غزنی افغانستان خبر داده بود.

«فرید احمد مشال» رئیس پلیس ایالت غزنی در این باره اعلام کرد: وضعیت امنیتی در این منطقه نگران کننده است. نیروهای اضافی برای دفع حمله طالبان به این منطقه اعزام شده اند و درگیری شدیدی هم اکنون میان دو طرف در جریان است.

این درحالی است که سه شنبه گذشته وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور موفق به بیرون راندن نیروهای طالبان از شهر غزنی شده‌اند و نیروهای کماندو در اطراف شهر غزنی مشغول گشت زنی خانه به خانه می‌باشند.

در همین ارتباط «غفور احمد جاوید» سخنگوی وزارت دفاع به خبرنگاران گفته بود: با توجه به  اینکه شهر غزنی از وجود دشمن پاکسازی شده و مردم دوباره به کارهای خود برگشته اند، اما در بیرون از شهر که هنوز هم مزاحمت‌ها وجود دارد، کماندوهای ما عملیات گشت زنی را ادامه می‌دهند و در کنار آنها نیروهای هوایی نیز حضور دارند.

طالبان جمعه شب ۱۹ مرداد ماه سال جاری دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کرده بود و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآورد.

آمار متناقض و متفاوتی از آمار تلفات در جریان ۵ روز درگیری پیشین در غزنی منتشر شد و در این ارتباط، «خداداد عرفانی» نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان افغانستان گفته بود: در جریان جنگ و درگیری در ولایت غزنی تلفات سنگینی به دو طرف وارد شده و بیشتر از ۱۸۲ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و حتی غیرنظامیان کشته شده‌اند.

از سوی دیگر سازمان ملل نیز اعلام کرد که در نتیجه این درگیری‌ها دستکم ۱۰۰ غیرنظامی کشته شده‌ است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین