|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۲۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
وزیر ارتباطات همچنین در ادامه با اعلام اینکه ظرف سه ماه تمام تجهیزات برقراری ارتباطات روستایی منطقه که منسوخ شده اند ارتقا یافته و به روز می شوند، گفت: برنامه تکمیل پوشش ارتباطات استان بوشهر طی شش ماه آینده ارایه می شود.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۱۰۸ هزار مدرسه کشور در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر به صورت رایگان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، گفت: شرکت مخابرات قول داده است که تا سه ماه دیگر همه درخواست های دریافت تلفن ثابت در استان بوشهر را پاسخ دهد.

 محمدجواد آذری جهرمی امروز در نشست با فعالان اجتماعی، نخبگان و روحانیون اهل سنت این شهرستان، با اشاره به مشکل بیکاری در عسلویه گفت: بر اساس بخشنامه استانداری بوشهر که تیرماه امسال ابلاغ شد، شرکت‌های حاضر در پارس جنوبی باید در تامین نیروهای تخصصی حداقل نیمی از آنها و در تامین نیروهای عمومی صددرصد آنها را از نیروهای بومی استفاده کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه از قبل همواره پیگیر مشکلات آلودگی هوای منطقه بودم و قطعا آن را پیگیری و منعکس می‌کنم، اظهار کرد: استان بوشهر از قبل دچار عقب ماندگی انباشته‌ای در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که امسال استان بوشهر در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به رتبه هشتم کشوری رسید بطوری که فقط طی یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری برای پوشش پهن باند موبایل صورت گرفت.

جوان ترین وزیر کابینه متوسط سرعت اینترنت نسل سوم و چهارم عسلویه را بالاتر از متوسط سرعت اینترنت در بوشهر دانست و گفت: یکی از مشکلات توسعه‌ای در منطقه عسلویه تاخیر در هماهنگی برای انجام اصلاحات و تعمیرات سایت‌های موبایل است چرا که اکثرا در طرح‌های منطقه قرار گرفته‌اند و هماهنگی بابت دسترسی به آنها بعضا تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد.

وی همچنین احداث سایت‌های جدید را به دلیل مشکل در تملک اراضی با مشکل روبرو دانست و افزود: اکنون بسیاری از تجهیزات تهیه شده و آماده نصب است در حالی‌که به دلیل عدم تملک اراضی توسعه با تاخیر مواجه شده است.

آذری جهرمی عدم توسعه تلفن ثابت در منطقه را ناراحت کننده عنوان کرد و ادامه داد: شرکت مخابرات گزارش داده که از طریق فیبر نوری ظرف سه ماه آینده همه نیازهای منطقه تامین می شود.

وزیر ارتباطات همچنین در ادامه با اعلام اینکه ظرف سه ماه تمام تجهیزات برقراری ارتباطات روستایی منطقه که منسوخ شده اند ارتقا یافته و به روز می شوند، گفت: برنامه تکمیل پوشش ارتباطات استان بوشهر طی شش ماه آینده ارایه می شود.

وی افزود: مطابق برنامه ششم توسعه مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزارنفر باید از اینترنت رایگان بهره ببرند بنابر این ۱۰۸ هزار مدرسه وجود دارند که تا پایان برنامه ششم توسعه کشور  به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین