|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
دادستان این پرونده اعلام کرده است: مهم‌ترین سرنخ در این پرونده این است که آنها سم ایکس داشته‌اند و تحقیقات نشان می‌دهند که کیم جونگ نام با این سم کشته شده است. این دو زن با مجازات اعدام مواجه هستند.
 یک دادگاه مالزی امروز (پنجشنبه) با برگزاری جلسه‌ای به بررسی اتهامات وارده علیه دو زن متهم به قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی پرداخت و اعلام کرد که جلسه دیگری در اول ماه نوامبر برگزار می‌شود.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این دو زن که یکی از آنها اندونزیایی به نام "سیتی آسیه" و دیگری ویتنامی به نام "دوئان تی هوئونگ" هستند متهم‌ شده‌اند به اینکه در تاریخ ۱۳ فوریه در ترمینال فرودگاه شهر کوآلالامپور ماده سازنده گاز اعصاب VX را روی صورت کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اسپری کرده‌اند.

در آن زمان کیم جونگ نام که در اواسط دهه ۴۰ عمرش بود، منتظر سوار شدن به هواپیمایی به مقصد ماکائو بود و بعد از آلوده شدن به این ماده اعصاب ۲۰ دقیقه بعد جان خود را از دست داد.

دادگاه عالی شاه علم مالزی حکم ادامه روند بررسی این پرونده را صادر کرد. قاضی دادگاه اعلام کرد که این قتل می‌تواند" یک ترور سیاسی" باشد و یک توطئه از قبل پیش بینی شده است که بر همین اساس جلسه دیگری برای دفاعیات این دو متهم دستکم تا دو ماه آینده برگزار می‌شود. با این حال وی تاکید کرد که شواهد کافی برای محکوم کردن این دو زن به اتهام قتل وجود دارد.

وکیل یکی از زنان متهم به قتل برادر رهبر کره شمالی به خبرنگاران اعلام کرد: ما عمیقا از صدور این حکم ناامید و مایوس شدیم اما تمام تلاش خود را در جلسه دفاعیات انجام خواهیم داد.

این دو زن که در دهه ۲۰ سالگی به سر می‌برند هم‌اکنون در زندان هستند و اعلام کرده‌اند که گناهکار نیستند.

دادستان این پرونده اعلام کرده است: مهم‌ترین سرنخ در این پرونده این است که آنها سم ایکس داشته‌اند و تحقیقات نشان می‌دهند که کیم جونگ نام با این سم کشته شده است. این دو زن با مجازات اعدام مواجه هستند.

وکلای این زنان در گذشته اعلام کردند که کشتن کیم جونگ نام براساس انگیزه سیاسی انجام شده است و مظنونان زیادی در این ارتباط وجود دارند.

اگر دادگاه شواهد موجود در این پرونده را کافی نمی‌دانست در این صورت پرونده از رده خارج شده و دو زن تبرئه می‌شدند.

خانواده‌های این دو متهم جوان اعلام کردند، هر دو درباره انجام این ترور فریب خورده‌اند.





منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین