|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۲۲۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
همسر محمد عبادی که به دلیل نامشاعد بودن وضعیت روحی در بیمارستان بستری است، در مراسم حضور نداشت و همچنین فرزند این هنرمند فقید که در خارج از ایران به سر می‌برد، در تماسی تلفنی در این مراسم از پدرش یاد کرد و از دوستداران او که در این مراسم حضور داشتند، قدردانی کرد.
 پیکر محمد عبادی پیشکسوت دوبله ایران صبح پنجشنبه بر دوش همکاران و دوستدارانش به خانه ابدی بدرقه شد.

 مراسم تشییع پیکر محمد عبادی صبح پنجشنبه در حضور اهالی دوبلاژ، رادیو و تلویزیون از جمله حمیدرضا شاه‌آبادی معاون صدا، یادگاری مدیر تامین خارجی صدا و سیما،  مجتبی نقی‌ئی‌ مدیر واحد دوبلاژ سیما، اکبر منانی، منوچهر اسماعیلی افشین زی‌نوری، سعید شیخ‌زاده، ناصر ممدوح، تورج نصر، همت مومیوند، غلامرضا افشاریه، مینو غزنوی، سیامک اطلسی، امیرمحمد صمصامی، مینو غزنوی و ... در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

همسر محمد عبادی که به دلیل نامشاعد بودن وضعیت روحی در بیمارستان بستری است، در مراسم حضور نداشت و همچنین فرزند این هنرمند فقید که در خارج از ایران به سر می‌برد، در تماسی تلفنی در این مراسم از پدرش یاد کرد و از دوستداران او که در این مراسم حضور داشتند، قدردانی کرد.



مومیوند: عبادی حکم خانواده را برای ما داشت

در ابتدای این مراسم علی همت مومیوند در سخنانی با بیان اینکه آنچه می‌ماند فقط خاطره است، گفت: ما همه تسلیم پروردگار هستیم. ای خدای مهربان آنگونه که شایسته است این هنرمند عزیز را دوستش بدار و بیامرز.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ دوبلاژ ایران هنرمند دیگری را از دست داد؛ همکاری مهربان و بسیار دوست‌داشتنی. از این بابت همه همکاران ما ناراحت و داغدار هستند. این ضایعه دردناک را به خانواده و همکاران و دوستداران دوبله تسلیت می‌گویم و شادی روح این عزیز از دست رفته را از خداوند منان می‌خواهم.

مومیوند در پایان گفت: محمد عبادی طوری رفتار کرده است که همه همکاران با او حکم خانواده را داشتیم، عملکرد او چنان بود که نیازی نیست برای این هنرمند حلالیت بطلبیم. من سی و چهار سال است که با او آشنا هستم.

سیامک اطلسی: نمی‌دانم چه به جان او افتاده بود

سیامک اطلسی که در مراسم تشییع مرحوم محمد عبادی حضور داشت، با ابراز ناراحتی خود از دست رفتن این هنرمند، اظهار کرد: همکارمان را از دست دادیم. در کنارش که بودیم چنان رفتار گرمی داشت که واقعا لذت می‌بردیم. چند ماهی درد کشید که  نمی‌دانم چه به جانش افتاده بود. اما به هرحال از فقدانش ناراحتیم.

امیر محمد صمصامی: پروازتان بی‌پروا باشد

امیرمحمد صمصامی نیز در این مراسم درباره ویژگی‌های حرفه‌ای و کاری این مرحوم با بیان اینکه دوستدار اوست، اظهار کرد: سال‌ها پیش وقتی وارد این حرفه شدم بدون اینکه ما را تحقیر کند با ما برخورد کرد. امیدوارم بقیه هم از زلالی او بهره ببرند. آقای عبادی، پروازتان بی‌پروا باشد. او در این دنیا مرارت بسیاری کشید. از خداوند منان می‌خواهم سریع‌تر اوج بگیرد.

تورج نصر: عبادی جان، تو همیشه هستی

تورج نصر نیز در سخنانی با بیان اینکه محمد عبادی همیشه در کنار ما باقی می‌ماند، گفت: عبادی جان همه در کنارت هستند و تو همیشه هستی. ما خیلی دوستت داریم. ممنونم از همه همکارانی که آمدند و عبادی را تنها نگذاشتند. برای همسر او که در بیمارستان به سر می‌برد دعا کنید.

غلامعلی افشاریه: کاش اینگونه بمیریم

غلامعلی افشاریه از دیگر دوبلورهای پیشکسوت سینما و تلویزیون که در این مراسم حضور داشت، با بیان اینکه نزدیک به ۶۰ سال است کار دوبله می‌کند، گفت: زمانی که محمد عبادی وارد کار شد جوانی رعنا، خوش‌صورت و خوش‌بیان بود. آدمی بود که همیشه با خنده و شادی درگیر بود و همه را خوشحال می‌کرد. مرگ، حق است و همه می‌میریم ولی امیدواریم که اینگونه بمیریم. واقعا حقش است که یاد بزرگی از او کنیم. همیشه به یادش هستیم. امیدوارم دوستان دوبلور سلامت باشند و من که خودم نیز سنم بالاست، دیگر شاهد مرگ عزیزان نباشم.

براساس این گزارش، فرزند محمد عبادی که در خارج از ایران به سر می‌برد، از طریق تماسی تلفنی با پدرش وداع کرد و از حضور همکاران و دوستداران محمد عبادی قدردانی کرد.

او گفت: خیلی سخت است که در این لحظه کنار پدرت نباشی و دور باشی. من به پدرم افتخار می‌کنم که درست زندگی کرد. پدرم صداقت را به من آموخت و با عشق کار کرد و دوبله کرد. من به عنوان فرزند او از همان بچگی با عشق، فیلم‌هایش را دیدم و با عشق صدای پدرم بزرگ شدم‌. واقعا امروز جای پدرم خالی است.

به گزارش ایسنا، پس از این مراسم، پیکر مرحوم محمد عبادی از مقابل مسجد بلال تشییع شد تا در قطعه هنرمندان آرام بگیرد.

محمد عبادی متولد ۱۳۲۶ در شهر تهران بود. او در سن ۲۵ سالگی به طور حرفه‌ای کار دوبله را آغاز کرد و افزون بر دوبله، پیشینه‌ بازیگری در سینما و تلویزیون را هم دارد. از جمله آثاری که در آن حضور داشته می‌توان به فیلم‌های «بت‌شکن» و «زنبورک» و سریال‌های «تلخ و شیرین» و «معمای شاه» اشاره کرد.

صدای وی از صداهای جاودانه‌ای است که شخصیت‌های سریال‌ها و کارتون‌های ماندگاری چون «لوک خوش‌شانس» در نقش «بوشوگ»، «سفرهای میتی‌کومان»، «ناوارو»، «شرلوک هلمز»، «جنگجویان کوهستان» و «کاراگاه و رکس» با نفس او جان گرفت و در یاد بینندگان تلویزیونی ماند.

عبادی همچنین در فیلم‌های «زنبورک»، «مرد شب» و «ستارخان» به عنوان دستیار فیلمبردار همکاری داشته است.

از دیگر فعالیت‌های هنری عبادی می‌توان به دکلمه‌ی او در  آلبوم موسیقی «به یاد تو» اشاره کرد.

محمد عبادی ـ دوبلور ۷۱ ساله کشور ـ به دلیل ابتلا به بیماری نادری از خانواده ام‌اس، مدتی هم در آی سی یو بستری بود و شرایط خوبی نداشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین