|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۲۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
عرضه‌ی محصولات «فیلشاه»، استقبال از ثبت نام دانشگاهی تنگه ابوقریب، معرفی داوران بخش کوتاه جشنواره‌ی سلامت و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
 عرضه‌ی محصولات «فیلشاه»، استقبال از ثبت نام دانشگاهی تنگه ابوقریب، معرفی داوران بخش کوتاه جشنواره‌ی سلامت و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

به گزارش ایسنا، پس از استقبال کودکان و خانواده ها از فیلم سینمایی «فیلشاه» تازه ترین اثر گروه «هنرپویا»، هم اکنون محصولات جانبی این انیمیشن روانه بازار شد.

این محصولات شامل نوشت‌افزار، لوازم التحریر، پوشاک، بازی فکری و... است که با نزدیک شدن به فصل مدارس، روز گذشته سه شنبه 23 مردادماه با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و دیگر مسئولین در نمایشگاه «ایران نوشت» رونمایی شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

خانواده ها و کودکان می توانند برای تهیه این محصولات از 22 مرداد الی 2 شهریور از ساعت 11 صبح تا 23 شب به محل این نمایشگاه در «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در خیابان حجاب تهران مراجعه نمایند.

گروه «هنرپویا» پیش از این و همزمان با اکران انیمیشن سینمایی «فیلشاه»، کتاب نقاشی «فیلشاه» را توسط انتشارات سوره مهر منتشر کرد و موفق شد عنوان پرفروش‌ترین کتاب کودک و نوجوان سوره مهر در سی و یکیمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نیز به کارنامه افتخارات «فیلشاه» بیافزاید.

«فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری، محصول گروه «هنرپویا» است که از نوروز 97 با شعار "فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید" روی پرده سینماها رفت و توانست با فروش بیش از 8 میلیارد تومانی، به پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران تبدیل شود. عنوانی که پیش از آن در اختیار «شاهزاده روم»، محصول قبلی گروه «هنرپویا» قرار داشت.

استقبال گسترده از ثبت نام اکران های خصوصی تنگه ابوقریب

به گزارش روابط عمومی فیلم، در حالی که فیلم سینمایی تنگه ابوقریب در نخستین هفته اکران، در رده دوم جدول فروش هفتگی قرار گرفت، ثبت نام اکران دانشگاهی و خصوصی این فیلم نیز با استقبال بسیار گسترده همراه شد.

ثبت نام اکران دانشگاهی و خصوصی بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر «تنگه ابوقریب»که به تازگی آغاز شده، با استقبال بسیار خوبی از سوی دانشگاه ها، مراکز فرهنگی و شهرهای بدون سینما روبرو شده و تا کنون بیش از 650 مرکز اعم از دانشگاه ها، مراکز و نهادها و شهرهای بدون سینما در این طرح ثبت نام کرده اند.

متقاضیان جهت ثبت نام می توانند با شماره های ۰۲1۴۲۸۸۷۰۷۰ و ۰۲۱۴۲۸۸۷۰۸۰ تماس حاصل کنند.

گفتنی است فیلم سینمایی تنگه ابوقریب برنده 6 سیمرغ و بهترین فیلم جشنواره سی و ششم فیلم فجر از چهارشنبه هفته گذشته به اکران عمومی رسیده و تا کنون با استقبال گسترده مخاطبان همراه بوده است.


سینماهای اکران فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» در تهران مشخص شدند

منصور جهانی ـ سینماهای اکران فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» جدیدترین اثر «مسعود جعفری جوزانی» در تهران مشخص شدند، این فیلم از امروز چهارشنبه 24 مرداد ماه جاری در گروه سینمایی «آزادی» روی پرده رفت.
اکران فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» جدیدترین اثر «مسعود جعفری جوزانی» به تهیه کنندگی «فتح‌الله جعفری جوزانی» و «محمد خزاعی» و محصول مؤسسه تصویر شهر، از امروز چهارشنبه 24 مرداد ماه جاری توسط پخش «جوزان فیلم» در گروه سینمایی «آزادی» آغاز شد و سینماهای تهران نمایش‌دهنده آن مشخص شدند.
سینماهایی که در تهران، «پشت دیوار سکوت» را اکران می‌کنند، عبارتند از؛پردیس سینمایی آزادی، پردیس سینمایی کوروش، سینما فرهنگ، پردیس سینمایی مگامال، پردیس سینمایی تماشا، پردیس سینمایی کیان، باغ کتاب، سینما سمرقند، سینما شکوفه، سینما ایران، پردیس سینمایی هروی، سینما سپیده، پردیس سینمایی رازی و پردیس سینمایی راگا.

داوران بخش کوتاه و دانشجویی جشنواره فیلم سلامت معرفی شدند

ترکیب هیات داوران دو بخش فیلم‌های کوتاه و دانشجویی سومین جشنواره فیلم سلامت اعلام شد.

مجید برزگر (کارگردان)، امیر توده روستا (کارگردان و مدیر بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم سلامت)، رضا درمیشیان (کارگردان)، جعفر صانعی‌مقدم (مدیرعامل مؤسسه هنر وتجربه سینما) و دکتر علی قنبری‌مطلق (رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت) ترکیب هیات داوران بخش‌ فیلم کوتاه و آثار دانشجویی سومین جشنواره فیلم سلامت را تشکیل می دهند.

در این دوره جشنواره فیلم سلامت، 46 فیلم کوتاه و 22 فیلم دانشجویی به رقابت می‌پردازند.

سومین جشنواره ملی فیلم سلامت با هدف نمایش آثار ایرانی با محوریت نقش سلامت در زندگی انسان و با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» از تاریخ ۱ تا ۵ شهریور ۹۷ به دبیری دکتر محمد کیاسالار برگزار می‌شود.

اجرای «صد در صد» از 6 شهریور ماه

نمایش "صد در صد" به طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی از ۶ شهریورماه در پردیس تئاتر شهرزاد بر روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش ستاره پسیانی و هوتن شکیبا هستند که ستاره پسیانی جایزه بهترین بازیگر زن و هوتن شکیبا دیپلم افتخار بهترین مرد را برای بازی در این نمایش از سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر از آن خود کردند.

"صد در صد" که اجرای اول آن مورد استقبال بالای مخاطبان واقع شده بود، در رشته‌های کارگردانی، موسیقی، طراحی صحنه سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر کاندید شده بود.

متن این نمایش را مارکس لید نوشته و ترجمه آن را وحید رهبانی انجام داده است.

مجری طرح و مدیر تولید "صد در صد" محمد قدس است.

همچنین پیش فروش این نمایش از شنبه ۲۷ مرداد در سایت تیکیت آغاز می‌شود.

حمایت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس از جشنواره منطقه ای تئاترمرصاد

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس از جشنواره منطقه ای تئاترمرصاد حمایت میکند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح ، محسن سلیمانی فارسانی سرپرست انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس گفت:قصد داریم تا با هدف حمایت هدفمند از جریان تئاترمقاومت در استان های کشور،دربرگزاری جشنواره تئاترمرصاد کرمانشاه مشارکت نمائیم.

وی افزود:به عنوان یکی از مهمترین اهداف انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس حمایت از اثار نمایشی دفاع مقدس در سراسر کشور و مشارکت در برگزاری جشنواره‌های موضوعی را در دستور کارخود قرار داده ایم تا با این کار ضمن قدردانی از زحمات فعالان تئاتردفاع مقدس درسراسر ایران،به عنوان یکی از متولیان این جریان ، چراغ تئاترمقاومت را همیشه روشن نگه داریم.

سلیمانی فارسانی خاطرنشان کرد: همه تئاترکشور در تهران خلاصه نمی‌شود و ما ظرفیت های بالقوه و بالفعل بسیار خوب و با استعدادی دراستان های کشور داریم که می بایست با حمایت از آنان به رشد و شکوفایی انان کمک نمائیم.

سرپرست انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس اضافه کرد:با این هدف گذاری در جشنواره تئاتر مرصاد که جزو جشنواره های خوب تئاترکشور می باشد نیز قصد داریم مشارکت نمائیم و ان شاالله این روند کمک و حمایت را درجشنواره های دیگر ادامه خواهیم داد.

جشنواره تئاتر مرصاد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به مدت پنج روز از 22 تا 26 مرداد ماه در دو تالار شهرداری و غدیر اسلام‌آباد غرب برگزار می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین