|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۲۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن بیش از یکصد تن از نیرو‌های امنیتی این کشور در جریان نبرد برای بازپس‌گیری شهر غزنی خبر داد.
 وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن بیش از یکصد تن از نیرو‌های امنیتی این کشور در جریان نبرد برای بازپس‌گیری شهر غزنی خبر داد.

به گزارش یورو نیوز از خبرگزاری فرانسه، طارق شاه بهرامی وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه اعلام کرد‌: «یکصد تن از نیرو‌های امنیتی این کشور به همراه حدود ۳۰ تن از غیرنظامی تا کنون در این نبرد‌ها جان خود را از دست داده‌اند.»

بنا بر اعلام وزارت دفاع افغانستان تنها در روز دوشنبه و در جریان ۹ حمله هوایی ۹۵ عضو طالبان کشته شده‌اند و دولت این کشور پیش از این اعلام کرده است نیرو‌های پیشتیبانی به این منطقه اعزام می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع، ۱۹۴ نفر از جنگجویان طالبان را به همراه ۱۲ فرمانده اصلی آنان در این نبرد کشته و ۱۴۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

دولت مدعی است نیروهایش ظرف چند روز گذشته موفق شده‌اند بیشتر بنا‌های مرکز شهر غزنی را به تصرف خود دربیاورند. اما ساکنان محلی می‌گویند نیرو‌های طالبان در خیابان‌های شهر حرکت می‌کنند و به ساکنان دستور می‌دهند به آنان کمک برسانند.

اکثر شبکه‌های ارتباطی در این شهر از کار افتاده و از همین رو انتقال اخبار دقیق دشوار شده است. سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه گفت: اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور تصمیم گرفته است هرچه زودتر نیرو‌های بیشتری را به این منطقه اعزام کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین