|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۲۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
راستش را بخواهید خیر. فقط بازی‌های تیم ملی در جام جهانی را دیدم. اما الان فوتبالی را تماشا نمی‌کنم مگر اینکه تلویزیون روشن باشد و فوتبال پخش کند. پیگیر روز و ساعت‌ها نیستم.
 پدر سنگربان سابق استقلال تهران درباره موضوعاتی صحبت کرده که بیشتر علاقه مندان به فوتبال از شنیدن آن متعجب می‌شوند.

 حسین طالب‌لو نامی آشنا در فوتبال ایران است. او نزدیک به دو دهه تدارک تیم‌ملی فوتبال ایران بوده و بازیکنان زیادی را پرورش داده است. او که پدر وحید طالب‌لو است، از خداحافظی پسرش خیلی ناراحت بوده و معتقد است حق وحید این نبوده که به این زودی از فوتبال جدا شود. گفت و گو با این مرد زحمتکش را در ادامه بخوانید:

پسر شما یک ماهی است از فوتبال خداحافظی کرده است.

از این اتفاق خیلی ناراحت شدم. در حق وحید خیلی ظلم شد. از زمانی که او تصمیم به این کار گرفت دستم دیگر به کار نرفت و خودم را بازنشسته کردم.

او برای خداحافظی از فوتبال هم با شما مشورت کرد؟

او برای تمام کارهایش در فوتبال با من مشورت می‌کرد، حتی زمانی که می‌خواست با تیمی قرارداد ببندد باز هم از من راهنمایی می‌گرفت. خیلی از این اتفاق ناراحت شدم. وحید را خیلی اذیت کردند. الان که موقع خداحافظی نبود. تازه وحید 34 سالش بود و می‌توانست چند سال دیگر هم بازی کند.



خیلی‌ها می‌گفتند آن موقع به خاطر حضور رحمتی منصوریان وحید را از استقلال کنار گذاشت.

اصلا چنین چیزی نبود. رحمتی چیزی در این باره به منصوریان نگفته بود. خود او چنین تصمیمی را گرفت. من در جریان کامل این موضوع بودم. شاید باورتان نشود مهدی رفیق چند ساله من است و حتی قدیم‌ها روزی سه بار هم با هم تلفنی صحبت می‌کردیم. یا من به او زنگ می‌زدم یا او با من تماس می‌گرفت.

فکر نمی‌کنید استقلال باید برای پسرتان بازی خداحافظی بگذارد؟

شما نگاه کنید برنامه 90 در تلویزیون برای وحید طالب‌لو سنگ‌تمام گذاشت. او از 16 سالگی در پایه‌های استقلال بود و از این تیم به فوتبال ایران معرفی شد. البته این نامهربانی‌ها فقط برای وحید نبود. مجتبی جباری و آرش برهانی هم به همین بلا دچار شدند. شما ببینید پرسپولیسی‌ها خیلی هوای همدیگر را دارند اما در استقلال متاسفانه اینگونه نیست. وحید هنوز هم از استقلال چک دارد و نتوانسته طلب‌هایی که دارد بگیرد.

در تمام این سال‌هایی که تدارکات تیم ملی بودید، سفارش وحید را به مربی‌ای کرده‌اید؟

من نزدیک به 22 سال در فوتبال ایران بودم. خدا شاهد است هیچ وقت سفارش وحید را به هیچ مربی نکردم. حتی در آن 15 سالی که تدارکات تیم ملی بزرگسال بودم به هیچ مربی نمی‌گفتم هوای وحید را داشته باش. شما مگر می‌توانستید به امیر قلعه‌نویی در استقلال بگویید پارتی بازی کن و وحید را بازی بده. شاید برایتان جالب باشد بگویم زمانی که من تدارکات تیم ملی بودم و وحید در تیم ملی حضور داشت خیلی‌ها به من دستور می‌دادند و من هم بر حسب وظیفه باید انجام می‌دادم. وحید به من می‌گفت تدارکات تیم بزرگسالان نباش و من یک مدت به فوتبال ساحلی و فوتسال رفتم. باید به یک چیزی اعتراف کنم من خیلی به وحید لطمه زدم و شاید خیلی جاها او به خاطر من نمی‌توانست حرف دلش را بزند.

الان فوتبال ایران را تماشا می‌کنید؟

راستش را بخواهید خیر. فقط بازی‌های تیم ملی در جام جهانی را  دیدم. اما الان فوتبالی را تماشا نمی‌کنم مگر اینکه تلویزیون روشن باشد و فوتبال پخش کند. پیگیر روز و ساعت‌ها نیستم.

وحید قصد ندارد به مربیگری روی بیاورد؟

فعلا که در مسافرت است و باید ببینم در آینده چه تصمیمی می‌گیرد. او عید اینجا بود. چقدر هم دلم برای خودش و نوه‌ام تنگ شده است. هر روز با هم به پارک می‌رفتیم. امیدوارم هر چه به صلاحش است برایش رقم بخورد.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین