|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۲۲۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
بنابراین مالکان به خودشان کمک کنند تا این موضوع مهم انجام شود. خبر دیگر اینکه هیچگونه افزایش قیمتی شامل مسکن مهر پردیس نمی‌شود و به دنبال راهکاری هستیم که پیمانکاران بتوانند کارها را پیش ببرند.
 مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه در صورت نصب انشعابات حدود ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر را در شهریورماه افتتاح می‌کنیم گفت: هیچگونه افزایش قیمت مسکن مهر نخواهیم داشت، همچنین اولین اقدامات برای واگذاری عرصه جهت سنددار کردن واحدهای مسکن مهر پردیس انجام شده که تنها ۳۰ درصد مبلغ کارشناسی را اخذ می‌کنیم و نصف آن را اقساطی کرده‌ایم.

سعید غفوری امروز در نشست خبری اظهار کرد: در شهر جدید پردیس ۸۱ هزارواحد مسکن مهر تعریف شده که تا کنون ۲۵ هزار واحد را تحویل داده ایم. ۲۳۳۳ واحد دیگر نیز در فازهای مختلف آماده افتتاح است. این عدد هر روز دارد بزرگتر می شود ولی به این دلیل افتتاح نکردیم که در بعضی بلوکها آسانسور یا سایر تجهیزات آماده نبود. ۲۷۵۴ واحد دیگر هم به عدد قبلی اضافه می شود، بنابراین انشاءالله در شهریورماه بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر را افتتاح می کنیم.

وی افزود: سه باب مدرسه و دو مرکز محله در فاز ۸ آماده افتتاح داریم. در مرکز محله الوند ۴ قطعه تجاری محله‌ای، یک باب قطعه آموزشی، یک باب مسجد محله‌ای و یک باب بوستان محله‌ای به ارزش ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شد و تاکنون حدود ۳۳ هزار متر مکعب از خاک‌برداری پروژه مذکور صورت گرفته است. یک بسته ۲۰۰ میلیارد تومانی دیگر نیز برای تامین خدمات روبنایی در بقیه محله‌ها داریم.

غفوری به خبرنگاران قول داد: یک هفته قبل از افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر، خبرنگاران را دعوت می کنیم از این واحدها بازدید کنند و اگر کم و کاستی وجود داشت برطرف کنیم تا اما و اگر نباشد.

نیاز به ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای زیرساختهای پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: انتهای سال ۱۳۹۶ اعلام کردیم که ۲۵۸۴ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی پردیس نیاز داریم. قطعا با توجه به شرایط جدید اقتصاد کشور، باید این رقم به ۵۰۰۰ میلیارد تومان برسد. اما در حال انجام اقداماتی هستیم تا بخشی از این رقم را از طریق تهاتر تامین کنیم. همچنین از محل بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر پیشنهاد من این است که ۱۰۰۰ میلیارد تومان به پردیس اختصاص پیدا کند. وثایق لازم هم برای تامین این رقم در اختیار ما قرار دارد. امکان عملیاتی شدن این پیشنهاد هم با توجه به کارهای کارشناسی وجود دارد.

غفوری اظهار کرد: خبر دیگر اینکه بحث ملکی کردن عرصه های مسکن مهر را در دستور کار داریم. شرایطی که ما برای ملکی شدن عرصه‌های شهر جدید پردیس در نظر گرفتیم شرایط ویژه و خوب است. حدود یک هفته است که عددی را به عنوان نمونه کوچک استخراج کردیم. در محله سبلان فاز ۸ پروژه امیر ساوالان برای فروش عرصه های مسکن مهر قیمت گذاری کردیم. در اعلام قیمت سعی کردیم توان مردم را در نظر بگیریم و معادل ۳۰ درصد از قیمت هر قطعه را در نظر گرفتیم بر روی این عدد هم ۴۰ درصد تخفیف دادیم و از این رقم ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد را اقساط ۱۰ ساله بسته‌ایم.

هیچگونه افزایش قیمت نخواهیم داشت

وی ادامه داد: هر مبلغی که در ملکی کردن مسکن مهر پردیس اخذ شود برای آبادانی و تکمیل فازها به کار گرفته می‌شود. بنابراین مالکان به خودشان کمک کنند تا این موضوع مهم انجام شود. خبر دیگر اینکه هیچگونه افزایش قیمتی شامل مسکن مهر پردیس نمی‌شود و به دنبال راهکاری هستیم که پیمانکاران بتوانند کارها را پیش ببرند.

غفوری با اشاره به اینکه روزی که مسوولیت شرکت عمران‌ پردیس را بر عهده گرفتم ۶۸۰۰ واحد تحویل شده بود که امروز به ۲۵ هزار واحد رسیده است خاطرنشان کرد: بعضی فازها را می خواستم از پیمانکاران بگیرم که همین تصمیم منجر به تسریع در روند ساخت شد. پیشرفت فیزیکی برخی پروژه ها که در دست پیمانکاران است روی ۷۰ درصد و برخی دیگر روی ۳۰ درصد بود. هیچ انسجام خاصی وجود نداشت. ما تصمیم گرفتیم واحدهایی که آماده تر است تحویل دهیم که خودش باعث شد برخی دیگر از پیمانکاران همت نشان دهند و کارها را جلو ببرند.

وی تصریح کرد: امسال در شرایط خاصی هستیم. البته برنامه داریم و از این مقطع نیز به سلامت گذر خواهیم کرد. ممکن است در بعضی جاها از نظر نقدینگی مشکل داشته باشیم ولی دیدید که در مرحله اول یک ماه پیش یک بسته ۱۵۰ میلیارد تومانی از زمین‌هایی که می‌توانیم تهاتر کنیم ارایه کردیم. قرار شد این بسته را به‌روز کنیم؛ یعنی زمین، واحدهای تجاری یا املاک دیگری که داریم را بیاوریم تا روند متوقف نشود. با معضلات خاصی که پردیس دارد امیدواریم این موضوع زودتر محقق شود تا فصل کاری را از دست ندهیم.

مترو پردیس ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

غفوری همچنین درباره قطار برقی تهران ـ پردیس گفت: این پروژه اگر انجام نشود اتوبان قفل می‌شود و جوابگوی جمعیت نخواهد بود.   خوشبختانه اقدامات مطالعاتی اولیه مترو انجام شده و منتظر ردیف بودجه هستیم. طول خط ۲۴.۵ کیلومتر است که از انتهای خط ۲ مترو تهران در سرخه حصار به سمت عوارضی می رود، یک ایستگاه انتهایی هم در جنوب شهر پردیس در مرز بومهن داریم. از این مسیر ۱۰ کیلومتر تونل است که دستگاههای آن در ایران وجود دارد. ۲ کیلومتر هم پل باید بسازیم. نیاز به ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه داریم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس همچنین درباره آرامستان شهر جدید پردیس اظهار کرد: محل آرامستان جانمایی شده و فقط به دنبال مجوزهای زیست محیطی هستیم. قرار شده مطالعات مورد نیاز آرامستان را در اختیار سازمان محیط زیست ارایه دهیم که یک ماه پیش آن را ارسال کرده ایم. موضوع دیگر، اتصال آب شرب فاز ۹ قدیم است که موفق شدیم با کمک دستگاههای خدمات رسان، لوله ها را اتصال دهیم و از این بعد ساکنان از آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: انصافا در زمان بیش از ۲ سالی که من در پردیس هستم خبرنگاران فعالیت مناسبی داشتند. خبرنگاران امانت دار مطالبی هستند که باید به مردم داده شود. جسارت خبرنگار می‌تواند در جهت پیشبرد اهداف یک کشور می تواند مفید باشد. طی یک سال گذشته اتفاقاتی که در سایر نقاط جهان بخصوص در کشورهای پیشرفته رخ می‌دهد، در ایران هم می افتد و آن هم نوع نگاه تحلیلی ـ پیشنهادی است که در حرفه خبرنگاری شکل گرفته است. اکثر خبرنگاران جوان و نسل جدید، ضمن ارایه اخبار، تحلیل ارایه می دهند که این موضوع بسیار خوب است. هر قدمی که شما برای روشنگری برمی دارید باقیات و صالحات باشد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین