|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۲۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
علاوه بر شرکت های ایرانی، 15 شرکت خارجی از کشورهایی چون ترکیه، پاکستان، مالزی و کره جنوبی نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.
  رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: تا زمانی که شرایط ثبات اقتصادی و حداقل های پیش بینی فضای آینده برای سرمایه گذاری فراهم نشود، امکان رشد صنایع کوچک وجود ندارد.

 «غلامحسین شافعی» امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک ایران اظهار داشت: تا زمانی که این ثبات در اقتصاد کشور حاکم نشود، سرمایه گذاران در حالت صبر و انتظار می مانند و سرمایه گذاری خود را در انتظار آینده کم ریسک، متوقف می کنند.

شافعی اظهار کرد: حاکمیت باید به این جمع بندی برسد که ورود صنایع کوچک به بازارهای جهانی یکی از راههای نجات تولید کشور است و اگر برخی موارد حمایتی به نقطه مطلوب نرسد، رشد اقتصادی امکانپذیر نخواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه باید حمایت هدفمند را در دستور کار قرار دهیم، افزود: در حوزه توسعه صنعتی باید به این نکته توجه داشت که با نگاه منطقه ای به توسعه صنعتی نگاه کرده و اولویت بندی کنیم. اکنون هنوز در استان های مختلف به جمع بندی برای اولویت سرمایه گذاری در مناطق نرسیده ایم.

شافعی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور خاص است، گفت: اگر هر تصمیمی در شرایط فعلی با 10 روز تاخیر ابلاغ شود ولی اثر مثبت داشته باشد، فضای کسب و کار بهتر خواهد شد؛ این در حالی است که مصوبات اکنون در اجرا با مشکلات مواجه می شود.

** لزوم برنامه ریزی برای جلوگیری از قطع برق در سال آینده
عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: برای جلوگیری از تکرار قطعی برق در تابستان سال آینده، دولت و مجلس باید از اکنون اقدام کنند.
وی افزود: امسال از بحران برق عبور کردیم اما انتظار داریم سال آینده این اتفاق تکرار نشود و حداقل به صنایع قول دهیم که در سال آینده قطعی برق نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه شهرک ها با کمبود آب و برق مواجه هستند، ادامه داد: در مورد آب می توان توجیه کرد که کشور ما با کمبود منابع آب مواجه هستیم اما نباید برق واحدهای صنعتی قطع شود.
وی با تایید سخنان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که نسبت به توزیع صنایع و دخالت افراد غیرمسوول گلایه مند بود، گفت: بخشی از این مسایل را نمایندگان مجلس دنبال می کنند؛ مثلا شاهد هستیم که خودروساز در تهران اما قطعه ساز در کرمانشاه مستقر است که این فاصله هزینه ها را افزایش می دهد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به آمایش صنعت توجه نکنیم، نمی توانیم از ظرفیت صنایع برخوردار شویم.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک صبح امروز با حضور یک هزار و ٢٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط داخلی، روز یکشنبه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد و تا 23 مرداد ماه از ساعت 10 تا 21 برپاست.

علاوه بر شرکت های ایرانی، 15 شرکت خارجی از کشورهایی چون ترکیه، پاکستان، مالزی و کره جنوبی نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

در حاشیه برپایی این نمایشگاه حدود 10 کارگاه آموزشی برگزار و مذاکرات رو در روی ( B2B ) با حضور 110 مدیر نیز انجام می‌شود.

نمایش تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط ایران با تکیه بر معرفی توانمندی های شرکت های حاضر در شهرک های صنعتی و شناسایی بازارهای هدف برای عرضه کالاها و خدمات از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه شرکت هایی از صنایع آرایشی، بهداشتی و دارویی، شیمایی، فلزی، موادغذایی، لوازم خانگی و ساختمانی حضور دارند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین