|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۲۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
سازمان ملل در گزارش های خود پیش بینی کرده بود که جمعیت بالای 60سال هند تا سال 2050 به 316.8 میلیون نفر خواهد رسید. در حالی که سازمان 'هلپ ایج ایندیا' جمعیت پیر این کشور را 324 میلیون نفر پیش بینی کرده است.
  براساس تحقیقات صورت گرفته سالمندی و پیر شدن جمعیت دومین کشور پرجمعیت جهان درحال تبدیل شدن به تهدیدی برای رشد و توسعه این کشور جنوب آسیا محسوب می شود.

به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا'،هرچند هند از وضعیت بهتری نسبت به کشورهای عضو سارک و جنوب آسیا دارد ولی مقامات این کشور همچنان از سالمندی به عنوان تهدیدی بزرگ یاد می کنند.

'انوپریا پاتل' وزیر سلامت هند چندی پیش در سخنانی در پارلمان با نگرانی از رشد سریع پیری چمعیت اظهار کرد جمعیت بالای 60 سال هند تا سال 2050 به 340 میلیون نفر می رسد.
این آمار اعلام شده از سوی دولت هند بسیار بیشتر از پیش بینی های سازمان ملل و دیگر سازمان ها در خصوص روند پیر شدن جمعیت هند است.

سازمان ملل در گزارش های خود پیش بینی کرده بود که جمعیت بالای 60سال هند تا سال 2050 به 316.8 میلیون نفر خواهد رسید. در حالی که سازمان 'هلپ ایج ایندیا' جمعیت پیر این کشور را 324 میلیون نفر پیش بینی کرده است.

وزیر سلامت هند خطاب به پارلمان این کشور اعلام کرد رشد جمعیت 'صفر تا 14 سال' در حال کاهش اما جمعیت سالمند درحال افزایش است. توزیع سنی جمعیت هند حتی بیشتر از چین که سال ها تحت تاثیر سیاست تک فرزندی قرار داشته است می باشد.

براساس گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل در سال 2017 سهم جمعیت بالای 60 سال در جمعیت هند می تواند از 8 درصد در سال 2015به 19 درصد در سال 2050 افزایش یابد.

در این گزارش اضافه شده است تا پایان قرن کنونی، 34 درصد از جمعیت هند پیر خواهد بود. در طول سال های 2000 تا 2050، انتظار می رود جمعیت هند 54 درصد افزایش یابد در حالی که تعداد افراد بالای 60 سال ، 326 درصد رشد خواهد داشت.

در طول همین دوره، جمعیت بالای 80 سال در هند بیش از 700 درصد رشد خواهد داشت که در میان آنها زنان مطلقه و بسیار وابسته ،بیشترین تعداد را تشکیل میی دهد.

پیش بینی می شود وضعیت هند در مقایسه با چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان از شرایط بهتری برخوردار باشد به طوریکه تا سال 2050 حدود 34 درصد از جمعیت چین بالای 60 سال باشد.

با توجه به گزارش صندوق جمعیت سازمان ملل، ایالت های جنوبی هند مانند هیماچال پرادش، ماهاراشترا، اودیسا و پنجاب بیشترین تعداد سالمند را در بین ایالت های دیگر دارند.
بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در هند در سال 2016، جمعیت این کشور یک میلیارد و 324 میلیون نفر اعلام شده است.

در آخرین سرشماری رسمی دولتی در این کشور که در سال 2011 انجام شد، حدود 104 میلیون شهروند بالای 60 سال در هند زندگی می کردند که 53 میلیون نفر آنها زن بودند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین