|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۲۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
وودوارد نیز مشغول کار بر روی کتابی تحت عنوان "ترس: ترامپ در کاخ سفید" است که انتظار می‌رود 11 سپتامبر سال جاری میلادی تنها چند هفته قبل از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا منتشر شود.
 نظرسنجی جدیدی نشان داد مردم آمریکا به اندازه ریچارد نیکسون،‌ رئیس‌جمهور اسبق کشورشان کمی قبل از استعفایش از کاخ سفید، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی متنفر و بیزار هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط کالج ماریست نشان داد 45 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند عملکرد شغلی ترامپ "بسیار ضعیف" بوده است؛ درست برابر با همان درصدی که در نظرسنجی سال 1974 میلادی پایگاه هریس اعلام کرده بود که ریچارد نیکسون به عنوان رئیس‌جمهور بسیار ضعیف عمل می‌کند.

هم‌چنین 20 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند عملکرد شغلی ترامپ "عالی" بوده و 20 درصد دیگر تاکید کردند که ترامپ کار خود را "به خوبی" انجام می‌دهد. کمتر از نیمی از شرکت کنندگان جمهوری‌خواه که برابر با 49 درصد می‌باشند اعلام کردند ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور "عالی" عمل می‌کند در حالی که این آمار در بین شرکت کنندگان دموکرات تنها دو درصد بود.

این هفته 44 سال از زمانی که ریچارد نیکسون به دنبال جنجال واترگیت استعفا کرد، می‌گذرد. براساس نظرسنجی سال 1974 پایگاه هریس اکثر آمریکایی‌ها که برابر با 56 درصد بودند در آن زمان خواستار استیضاح و برکناری نیکسون از کاخ سفید بودند.

کارل برنشتاین، خبرنگار کهنه‌کار که به همراه باب وودوارد، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به افشا شدن نقش ریچارد نیکسون در واترگیت کمک کرده بود اخیرا گفته "آنچه ما در حال حاضر در دوران ریاست جمهوری ترامپ مشاهده می‌کنیم بسیار بدتر از واترگیت است."

برنشتاین از جمهوری‌خواهان به خاطر عدم حسابرسی از ترامپ انتقاد کرده و گفت: حزب کنونی جمهوری‌خواه بسیار متفاوت از قهرمانان جمهوری‌خواهی است که در زمان نیکسون خواستار شفاف سازی نقش او در جنجال واترگیت شدند.

وودوارد نیز مشغول کار بر روی کتابی تحت عنوان "ترس: ترامپ در کاخ سفید" است که انتظار می‌رود 11 سپتامبر سال جاری میلادی تنها چند هفته قبل از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا منتشر شود.

نظرسنجی کالج ماریست بین تاریخ 19 تا 22 ژوئیه (28 تا 31 تیر) صورت گرفته که درصد خطای آن مثبت و منفی 3.6 درصد برآورد شده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین