|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۵
کد خبر: ۲۲۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
تاکنون تردیدی در صداقت و پاکدستی خانواده پزشکیان مطرح نشده بود و آنها تمایلی نداشتند با حضور و کاندیدا شدن خود در انتخابات‌های مختلف برای پدر حاشیه‌سازی کنند و اظهارات پورابراهیمی به منزله شوکی به این خانواده بود.
  نایب رئیس مجلس یعنی مسعود پزشکیان را همگان به عنوان چهره بی‌حاشیه اما فعال در مجلس می‌شناسند که هیچگاه خود را وارد بازی‌های سیاسی و به نوعی زد و بندهای سیاسی نکرده است. همین ویژگی او است که هر گاه گروه‌های سیاسی از نوع اصلاح‌طلب و حتی اصولگرا درصدد معرفی چهره‌ای معتدل و امین باشند از نام پزشکیان غافل نمی‌شوند. او عادت ندارد زندگی شخصی و خصوصی خودش را وارد فعالیت‌های سیاسی و کاری کند و به همین دلیل است که جامعه اطلاعات زیادی از زندگی خصوصی او ندارد. دلیل این تصمیم پزشکیان هم باز بودن فضا برای فعالیت‌هایش در جهت پیشرفت کشور است، اما در هفته گذشته اتفاقی در مجلس رخ داد که پزشکیان را وادار به تشریح زندگی شخصی خود کرد.

در مجلس چه شد؟

چهارشنبه 17 مرداد و در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به عنوان آخرین متقاضی استیضاح از وزیر به بیان دلایل خود پرداخت که در بخش آخر صحبت‌هایش خطاب به پزشکیان نماینده تبریز که از عملکرد وزیر دفاع کرده بود، گفت: «آقای پزشکیان باید به این سوال جواب دهد که زهرا پزشکیان مسئول فاینانس پتروشیمی چه نسبتی با او دارد» که در آن روز نایب رئیس مجلس درباره کار دخترش در پتروشیمی جم توضیحاتی را مطرح کرد که به‌رغم بیان این توضیحات، پورابراهیمی نماینده کرمان گفت که ما به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت خواهیم کرد. به نوشته ایسنا؛ پزشکیان توضیح داد: دختر من در پتروشیمی جم کار می‌کند، لیسانس ندارد بلکه دارای تحصیلات فوق لیسانس است. او مسئول نیست بلکه پروژه‌ای را گرفته است. در فضای مجازی گفتند که دختر من ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد که باز هم درست نیست، او چهار میلیون تومان حقوق می‌گیرد. او افزود: دختر من فوق لیسانس شیمی از دانشگاه شریف دارد که قبل از آنکه آقایان سر کار آیند در پتروشیمی کار می‌کرد. آیا این به آن معناست که من رانت‌خوار هستم؟

پزشکیان از خانواده روایت کرد

تاکنون تردیدی در صداقت و پاکدستی خانواده پزشکیان مطرح نشده بود و آنها تمایلی نداشتند با حضور و کاندیدا شدن خود در انتخابات‌های مختلف برای پدر حاشیه‌سازی کنند و اظهارات پورابراهیمی به منزله شوکی به این خانواده بود. در همین راستا بود که مسعود پزشکیان لازم دانست برای شفاف‌تر شدن وضعیت خانواده اش در گفت‌وگویی به این موضوع بپردازد. نایب رئیس مجلس در خصوص اتهاماتی که علیه خانواده وی در جلسه استیضاح ربیعی مطرح شد، به خانه ملت گفت: زندگی افرادی که حرف از حق و عدالت می‌زنند را باید نگاه کنیم که چقدر با حق و عدالت تطابق دارد. چه کسی حاضر است اجازه بدهد که از وضعیت زندگی‌اش فیلم بگیرند و آن را به مردم نشان دهند؟ من حاضر هستم از هر شخصی و از هر جایی از زندگی من فیلم بگیرند و منتشر کنند. وی افزود: آیا دیگران نیز جرات دارند خانه، فرزندان، زندگی خود و حتی افرادی که اطرافشان حضور دارند، را نشان دهند؟ بیایید نشان دهید که بچه‌های من، برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های من چگونه زندگی می‌کنند و چند نفر از برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌های من بیکار هستند؟ پزشکیان ادامه داد: من معاون وزیر، وزیر، رئیس دانشگاه و نماینده و نایب رئیس مجلس بوده‌ام، بیایید ببینید که خانواده من چگونه زندگی می‌کنند و بعد افرادی که مدعی هستند، چگونه زندگی می‌کنند؟ آیا اصلا جرات دارند زندگی خود و خانواده‌شان را نشان دهند؟ نماینده تبریز گفت: من 4 فرزند داشتم که یکی از آنها فوت کرده و 3 فرزند دیگر دارم همچنین 3 نوه دارم که به زودی 4 نوه می‌شوند. وی با بیان اینکه یکی از فرزندانم مدرک PHD فیزیک خود را با معدل بالای 17 از دانشگاه شریف اخذ کرده و اکنون عضو هیات علمی دانشگاه سهند است، افزود: یکی دیگر از فرزندانم در حال گذراندن پایان‌نامه در مقطع PHD در رشته کنترل برق است که بورسیه خارج بود ولی اکنون در ایران است.

مسئول یک پروژه، نه معاون!

پزشکیان با بیان اینکه من نمی‌دانستم دخترم چقدر حقوق دریافت می‌کند وقتی که برخی افراد مسائلی را گفتند از دخترم پرسیدم که تو 10 میلیون حقوق می‌گیری؟ گفت نه، به تازگی حدود 4 میلیون حقوق دریافت می‌کنم. از دخترم پرسیدم که معاون جم هستی؟ گفت نه من مسئول یک پروژه هستم و بعد از اتمام پروژه، کار من هم تمام می‌شود. این درحالی است که پیامک زده بودند که دختر پزشکیان 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرد. آیا این شغل دختر من خارج از عرف است؟ نماینده مردم تبریز تصریح کرد: دختر من و همسرش با موتور به اداره می‌روند و بر می‌گردند. کدام یک از بچه‌های این افراد با موتور به اداره می‌روند و بر می‌گردند؟ بعد بروید فرزندان آنها را هم ببینید. وی افزود: مدت‌ها پیش من پشت تریبون گفتم به من پول مفت می‌دهند! فقط به من چنین پولی نمی‌دهند، بلکه به همه پزشکان این مقدار پول می‌دهند، کدام پزشکی چنین حرفی را می‌زند؟ معتقدم این حقوقی که به من می‌دهند، اضافه است، کدام یک از این افراد جرات می‌‎کند بگوید، دریافتی ما اضافه است و حقم نیست؟ نایب رئیس مجلس گفت: در این شرایط آن فرد پشت تریبون قرار می‌گیرد و می‌گوید دختر پزشکیان در فلان اداره مشغول به کار است. این فرد به دروغ می‌گوید که دختر من معاون و عضو هیات مدیره است. حتی اگر فرزند من حقش باشد و در هیات مدیره باشد، آیا مرتکب جرمی شده است؟ جرم نیست ولی این افراد دروغ می‌گویند. وی افزود: هر وقت خواستید بدون هیچ اطلاعی، زندگی من را ببینید و بپرسید. بروید زندگی من و فرزندانم را ببینید که در کجا زندگی می‌کنیم. زندگی من را نگاه کنید و زندگی آنها را نیز نگاه کنید، حاضرم «ندید» زندگی خودم را با این افراد مدعی معاوضه کنم، در حالی‌که من فوق تخصص جراحی قلب هستم و آنها یک کارمند معمولی هستند. وی افزود: من خیلی راحت حرف‌هایم را می‌زنم و اگر قرار باشد، شیشه‌ای بشکند، آن شیشه برای من نیست. از نظر زندگی، خودم را خوب می‌شناسم. من اگر حرف نزنم و بروم جراحی قلب را ادامه بدهم با همین تعرفه‌ها ماهیانه 500 تا 600 میلیون تومان درآمد کسب می‌کنم. نایب رئیس مجلس گفت: عده‌ای جوّی درست کردند تا وزیر رفاه را بیندازند، روندی که امروز در مجلس هست و حتی علیه رئیس‌جمهور هم درست می‌کنند، انصاف نیست.

منبع:آرمان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین