|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۲۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
حمله جت‌های سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان و همچنین یک بازار محلی در صعده یمن باعث کشته شدن دستکم ۲۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۴۰ نفر شد.
 حمله جت‌های سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان و همچنین یک بازار محلی در صعده یمن باعث کشته شدن دستکم ۲۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۴۰ نفر شد.

به گزارش یورونیوز، زنان وکودکان زیادی هم در بین کشته و زخمی شدگان وجود دارند. نماینده صلیب سرخ در یمن با انتشار پستی در توییتر آورده که اکثر قربانیان کمتر از ده سال سن داشته اند. این حمله که روز پنجشنبه انجام شده، ظاهرا در واکنش به شلیک یک موشک یمنی از صنعا به سمت جیزان در عربستان سعودی صورت گرفته است.

تلویزیون العربیه به نقل از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان گزارش کرده که هدف این حملات سکوهای پرتاب موشک حوثی ها بوده است.


روز پنجشنبه یک موشک یمنی که از صنعا به سمت جیزان در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است، هم یکی از شهروندان یمنی که در عربستان بوده را کشته و هم بیش از ۱۰ مجروح بر جای گذاشته است.

نیروهای دفاعی عربستان می گویند این موشک را رهیگری و آنرا در آسمان منهدم کرده اند اما تکه های موشک منهدم شده با اصابت به یک منطقه مسکونی در شهر جیزان عربستان سعودی باعث کشته شدن یک شهروند یمنی ساکن در عربستان سعودی و زخمی شدن ۱۱ نفر دیگر شده است.

ائتلاف سعودی که به یمن حمله می‌کند همچنین در بیانیه‌ای پس از این حملات اعلام کرد: «سرنگونی موشک حوثی‌ها طبق اهداف ائتلاف و بر اساس مقررات بین‌المللی و قوانین بشردوستانه صورت گرفته است.» ترکی مالکی سخنگوی ائتلاف همچنین حوثی‌ها را متهم کرده که از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین