|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت ایران در زمینه‌های بشردوستانه همکاری‌های خوبی با ما داشته است.
والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری در سفرش به تهران، گفت: ایران نقش بسیار مهمی در کمک به ما برای دسترسی بهتر به سازمان‌های بشردوستانه در سوریه و نقاط دیگر داشته است.

او هم‌چنین بر اهمیت همکاری منطقه‌یی برای مقابله با بحران‌های بی‌سابقه و فراوان در خاورمیانه تاکید کرد و گفت: من این فرصت را یافته‌ام تا با مقامات دولت ایران در مورد راه‌های تقویت تعامل‌مان برای ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌یی در امور بشردوستانه و هم‌چنین بحران‌های مالی انسانی در این منطقه بحث و گفت‌وگو کنم.

والری آموس که هم اکنون در ایران به سر می‌برد در سفر خود با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و رییس سازمان ملی مدیریت بحران دیدار کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل، وی در حالی به ایران سفر کرده است که کشورهایی چون عراق و فلسطین درگیر جنگ و خونریزی هستند. تنها در فلسطین در نتیجه حملات اسراییل به نوار غزه هزار و 975 تن کشته شده‌اند که هزار و 417 تن از آنان غیرنظامی بودند. هم‌چنین حدود 10 هزار نفر زخمی شده‌اند که 3 هزار کودک و تقریبا" 3 هزار نفر زن در میان آن‌ها بوده است.

علاوه بر این در عراق مردم این کشور از آغاز حمله نیروهای دولت اسلامی عراق و شام با یک بحران رو به افزایش روبه‌رو هستند که بزرگ‌ترین میزان آوارگی مردم در داخل مرزهای یک کشور در جهان را موجب شده است.

سوریه نیز کپی دیگر از کشورهای منطقه است که در طول سال‌های اخیر درگیر جنگ داخلی و ناآرامی بوده است. هم اکنون حدود 11 میلیون در این کشور نیازمند فوری کمک هستند که دسترسی به بسیاری از آن‌ها به دلیل گرفتار شدن‌شان در مناطق تحت محاصره غیرممکن است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین