|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۲۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
ارتش و نیروهای مسلح سوریه در 72 ساعت گذشته بر مناطق گسترده‌ای از بخش تحت تسلط گروه تروریستی داعش در بادیه استان سویدا مسلط شدند.
 ارتش و نیروهای مسلح سوریه در 72 ساعت گذشته بر مناطق گسترده‌ای از بخش تحت تسلط گروه تروریستی داعش در بادیه استان سویدا مسلط شدند.

به گزارش ایرنا، منابع میدانی امروز(چهارشنبه) اعلام کردند که ارتش سوریه از پنج محور از خط نظامی نزدیک مرزهای اردن به سمت شمال استان سویدا، عملیات گسترده ای را برای ریشه‌کن کردن گروه تروریستی داعش آغاز کرد.

این محورها عبارتند از القصر - ساقیه در شمال شرق، الجنینه - رضیمه شمال شرق، العجیلات - الغیضه شرق، بوسان - السعنا شرق و خربه الدبینه - تل قباره شرق سویدا بوده که به پاکسازی تروریست های داعشی منجر شد.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه در این محورهای پنج گانه با پشتیبانی نیروی هوایی 30کیلومتر در بادیه سویدا پیشروی کردند و مواضع و مسیر تحرک داعش را زیر آتش دقیق و پرحجم قرار دادند.

گروه تروریستی داعش 12 روز قبل با حمله به مناطق شرق و شمال شرق استان سویدا بیش از 230 شهروند سوری را کشت و ده ها تن دیگر را زخمی کرد.
این گروه تروریستی هفته گذشته تصاویری را از 14 زن ربوده شده از خانه های آن ها در روستاهای شرق استان سویدا منتشر کرد.
پس از این حمله، خبرهایی درباره ربوده شدن 17 زن و کودک از مناطق شرقی استان سویدا توسط داعش منتشر شده بود.

استان سویدا در جنوب سوریه و در نزدیک مرزهای این کشور با اردن قرار دارد.
ارتش سوریه در هفته های اخیر عملیات گسترده ای برای آزادسازی جنوب سوریه از تروریست ها آغاز کرده و تاکنون موفق به پاکسازی بیش از 95 درصد اراضی این منطقه شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین