|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۶
کد خبر: ۲۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
نماینده‌ی مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله صبح امروز در شهرستان‌های ایلام گفت که خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده، اما زیرساخت‌ها و منازل مسکونی مردم تا حدود زیادی تخریب شده است.

علی محمد احمدی  اظهار کرد: از شب گذشته لرزه‌های مختلفی از 3 تا 5 ریشتر در منطقه اتفاق افتاده که به مردم توصیه شد شب را بیرون از منازل خود بگذارنند تا این که ساعت 7 صبح زلزله‌ای به بزرگی6.1 ریشتر منطقه را لرزاند و بعد از آن هم چند پس لرزه اتفاق افتاد.

وی افزود: بخش زیادی از زیرساخت‌ها، راه‌های ارتباطی، شبکه‌ی آب، مخابرات و منازل مسکونی مردم در اثر این زلزله تخریب شده است. البته خوشبختانه تلفات جانی گزارش نشده اما 80 تا 90 نفر مجروح شدند که حال چند نفرشان وخیم است و این افراد به مراکز بیمارستانی شهرستان‌های اطراف اعزام شده‌اند.

این نماینده‌ی مجلس با اشاره به امدادرسانی هلال احمر در منطقه تصریح کرد: با توجه به این که حجم تخریب گسترده بوده و راه‌های ارتباطی و تلفن قطع بوده امدادرسانی قدری با تاخیر انجام شده است.

احمدی با اشاره به وجود مشکل آب و غذا و همچنین گرمای بالای 50 درجه در منطقه یاد آور شد: کوهستانی بودن برخی از روستاها دسترسی امداد رسانان را با مشکل مواجه کرده، اما نیروهایی از استان به منطقه گسیل شدند و ما امیدواریم کار امدادرسانی با شتاب خوبی انجام شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین