|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۲۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰
ارکستر ملی ایران با رهبری «نزهت امیری» به عنوان رهبر مهمان، هشتم شهریور ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.
 ارکستر ملی ایران با رهبری «نزهت امیری» به عنوان رهبر مهمان، هشتم شهریور ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش  ایرنا به نقل روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در این اجرا که برای اولین بار ارکستر ملی رهبری یک بانو را تجربه می‌کند، قطعات، کنسرتینو برای سنتور و ارکستر، کنج مناجات، سربداران، بیژن و منیژه، ماهور برای ویلن و ارکستر، سرود گل، هزار دستان، اسمر و رقص دایره توسط نوازندگان ارکستر نواخته می‌شود.

نزهت امیری، زاده ۲۲ آذر ۱۳۳۹، رهبر ارکستر و از موسیقی‌دانان معاصر ایران است. از او به عنوان تنها رهبر ارکستر زن ایرانی ساکن ایران و نخستین بانوی ایرانی در زمینه رهبری ارکستر نام برده می‌شود.

امیری موسیقی را نزد استادانی، چون پرویز منصوری، حسین علیزاده و منوچهر صهبایی آموخت. او در سال ۱۳۸۴ ارکستر مضرابی حسین دهلوی را رهبری کرد و روی صحنه برد.

وی دروس دانشگاهی موسیقی را پیش از ورود به دانشگاه در سال ۱۳۶۸، نزد استادان موسیقی به پایان رساند. امیری در سال ۱۳۸۲ در مقطع کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی فارغ‌التحصیل شد.

وی از تابستان ۱۳۹۶ رهبری ارکستر «نغمه باران» به سرپرستی علی امیرقاسمی را بر عهده گرفت و در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر ۹۶ در تالار وحدت با این ارکستر به روی صحنه رفت.

امیری همچنین تجربه رهبری ارکستر مضرابی (به پایه‌گذاری حسین دهلوی) را در کارنامه کاری خود دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین