|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۲۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات معتقد است در گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور، معمولا ملاحظاتی صورت می‌گیرد، اما در مجلس این طور نیست؛ هرچه گفته می‌شود در دفاع از رای مردم و کارکرد خود اوست.
عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات معتقد است در گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور، معمولا ملاحظاتی صورت می‌گیرد، اما در مجلس این طور نیست؛ هرچه گفته می‌شود در دفاع از رای مردم و کارکرد خود اوست. به گفته او، روحانی در این ۵ سال در موارد زیادی ملاحظه کرده و در بیان مسائل صریح سخن نگفته است. به نظر من اگر بنا باشد در طرح سوال از رییس جمهور در مجلس نیز، صرفا کلیات را بگوید، در نزد افکار عمومی و نیز نمایندگان مجلس بازنده خواهد بود.

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات معتقد است در گفت و گوی تلویزیونی رییس جمهور، معمولا ملاحظاتی صورت می‌گیرد، اما در مجلس این طور نیست؛ هرچه گفته می‌شود در دفاع از رای مردم و کارکرد خود اوست.

ناصری  درباره گفت و گوی تلویزیونی شب گذشته روحانی و این اظهارات رییس جمهور که گفت: تفاوتی با روحانی ۹۲ ندارد، اظهار داشت: البته آقای روحانی نه در دولت اول نه در دوم خود هماهنگ با گفتمان انتخاباتی شان عمل نکرده اند و یا اگر غیر از این است، مردم خبر ندارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با انتخاب ادامه داد: به نظر من، مهمترین بحث گفت و گوی تلویزونی دیشب، این بود که ایشان به عنوان رییس جمهور و مقام دوم کشور، اعلام کردند که ایران آماده حل مناقشات منطقه‌ای و حتی مذاکره با آمریکاست.

ناصری افزود: دومین بحث مهم مطرح شده توسط رییس جمهور، بحث رفراندوم بود که البته قبلا هم درباره آن گفته بودند، اما در شرایط فعلی قابل تامل است. یعنی آقای روحانی همان موضوعی را بیان کرد که سالهاست کنشگران سیاسی بر آن تاکید دارند. رییس جمهور باید این موضوع را پیگیری کند. یعنی دست کم ایشان شان و نقش خودشان را به عنوان رییس جمهور ایفا کنند و به جامعه گزارش کار بدهند.

ناصری درباره بحث رفراندوم پیرامون مذاکره با آمریکا ادامه داد: تصور می‌کنم تا زمانی ترامپ در راس هیات حاکمه آمریکا باشد، شرایطی بهتر از این، که خود او برای مذاکره بدون پیش شرط اعلام آمادگی کند، به دست نخواهد آمد. از این نظر فکر می‌کنم فرصت خوبی است مگر اینکه منتظر باشیم با انتخابات میان دوره‌ای کنگره و یا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دو سال آینده تغییری در شرایط امریکا ایجاد شود که این موضوع خود زمان زیادی می‌برد. از این رو، با توجه به بحران‌های جدی داخلی، فکر می‌کنم فرصت مناسبی برای این کار است.

ناصری افزود: نکته سومی که در گفت و گوی تلویزیونی اهمیت داشت، این بود که ایشان اعلام کرد من در بحث پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس مسائلی را خواهم گفت که در گفتگوی تلویریونی نمی‌توانم بگویم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره تفاوت‌های حضور روحانی در یک گفت و گوی تلویزیونی با حضور او در مجلس گفت: بالاخره تاثیرگذاری مجلس بیشتر است. جلسه مجلس نیز از رادیو و چه بسا از تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شود و یک موضوع دیگر آن است که در آنجا، مخاطب رییس جمهور، نمایندگان سوال کننده از او هستند.

ناصری ادامه داد: به هر حال، جلوی دوربین تلویزیون که شاید مخاطبان ده‌ها میلیونی دارد، معمولا ملاحظاتی صورت می‌گیرد، اما در مجلس این طور نیست؛ هرچه گفته می‌شود در دفاع از رای مردم و کارکرد خود اوست. آقای روحانی در این ۵ سال در موارد زیادی ملاحظه کرده و در بیان مسائل صریح سخن نگفته است. به نظر من اگر بنا باشد در طرح سوال از رییس جمهور در مجلس نیز، صرفا کلیات را بگوید، در نزد افکار عمومی و نیز نمایندگان مجلس بازنده خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین