|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۲۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
ترامپ پیش از شرکت در انتخابات نیز هنگامی که به طور اشتباه مدعی شد باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کنیا متولد شده به استفاده از لفاظی‌های نژادپرستانه متهم شد.
 کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است اواخر ماه جاری میلادی میزبان همتای کنیایی خود باشد تا درباره مسائل تجاری و امنیتی مذاکره کنند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهور کنیا در نخستین سفر خود به واشنگتن از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۲۷ اوت (۵ شهریور) وارد کاخ سفید خواهد شد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: این نشست میان ترامپ و کنیاتا بار دیگر بر روابط دیرینه میان آمریکا و کنیا به عنوان اساس صلح و ثبات در آفریقا و منطقه اقیانوس هند – اقیانوس آرام تاکید خواهد کرد.

اوایل سال جاری میلادی هنگامی که ترامپ در جریان یک نشست غیرعلنی با قانونگذاران پرسید که چرا مهاجران بسیاری از "کشورهای چاه مستراح" از جمله برخی کشورهای آفریقایی، هایتی و السالوادور به آمریکا می‌آیند، عملا به تنش‌ها با کشورهای آفریقایی دامن زد.

کاخ سفید مستقیما این اظهارات ترامپ را رد نکرد و ترامپ پس از مدتی در توئیتی نوشت که در جریان آن نشست لحنی کاملا جدی و تند داشته است.

این اظهارات خشم دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان را برانگیخت و آنها این لحن ترامپ را به عنوان لحنی نژادپرستانه محکوم کردند.

ترامپ پیش از شرکت در انتخابات نیز هنگامی که به طور اشتباه مدعی شد باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در کنیا متولد شده به استفاده از لفاظی‌های نژادپرستانه متهم شد.

اوباما که در هاوایی متولد شده و هرگز در کنیا زندگی نکرده ماه گذشته به کنیا سفر کرد و در آنجا از رهبران این کشور آفریقایی خواست تا به تنوعی که این کشور دارد، افتخار کنند.

اوباما در جریان آن سفر کنیاتا و ریلا اودینگا، رهبر اپوزیسیون این کشور را به خاطر رفع اختلافات میان گروه‌های قومی تحسین کرده و آنها را تشویق کرد تا این تنوع را به عنوان یک قدرت بنگرند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین