|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۲۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که ظرف ۴۰ سال گذشته، شرایط تحریم را تجربه کرده ایم، اظهار داشت: طی این مدت با تلاش و کوشش متخصصان،تولید کنندگان، کارگران و سرمایه گذاری های مختلف، مردم با کمبود غذا مواجه نشده اند.
 رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: کانون های آنفلوانزای پردندگان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دکتر علیرضا رفیعی پور امروز در جریان بازدید خبرنگاران از مرکز بسته بندی آواپروتئین پایتخت در منطقه جاجرود تهران اظهار داشت: عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور وجود دارد و در هر واحدی که در مدیریت بهداشتی کوتاهی شود،این بیماری ظهور پیدا می کند.

وی از واردات واکسن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به میزان ۱۰ میلیون دز به کشور خبر داد و افزود: امروز دوشنبه ۱۰ میلیون دز نیز در گمرک ترخیص و ۳۵ میلیون دز نیز تا دوشنبه آینده وارد کشور می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که وارد کشور شده است در پنج استان تهران، البرز، قزوین، قم و اصفهان توزیع شده است.

وی نیاز صنعت مرغ تخمگذار به واکسن فوق حاد پرندگان را بین ۱۰ تا ۱۵۰ میلیون دز در سال عنوان کرد.

رفیعی پور با بیان این که بیش از ۳۰۰ هزار واحد تولیدی از مزرعه تا سفره در حوزه های نظیر دامداری، کشتارگاه، سردخانه ها و کارخانجات خوراک دام در کشور فعال هستند، گفت: یکی از مهمترین حوزه ها برای سرمایه گذاری به منظور خروج از وابستگی به نفت، بخش کشاورزی، دامی و صنایع وابسته است.

وی بر ضرورت خوداتکایی درحوزه تولید غذا تاکید و تصریح کرد: در آینده با تولیدات غیرنفتی باید به سمتی برویم که درب های چاه های نفت کشور برای ارز آوری بسته شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که ظرف ۴۰ سال گذشته، شرایط تحریم را تجربه کرده ایم، اظهار داشت: طی این مدت با تلاش و کوشش متخصصان،تولید کنندگان، کارگران و سرمایه گذاری های مختلف، مردم با کمبود غذا مواجه نشده اند.

وی افزود: سرمایه گذاران هزاران میلیارد تومان در حوزه کشاورزی، دام و طیور و صنایع پس از آن هزینه کرده اند تا محصولات بهداشتی و سالم سر سفره مردم قرار گیرد.

رفیعی پور در حاشیه این بازدید در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در زمینه تعداد واحدهای فعال بسته بندی در کشور گفت: در کل کشور بیش از ۶۵ واحد بسته بندی، گوشت قرمز، مرغ و آبزیان دارای پروانه در کشور فعال هستند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۱۱۰ واحد در استان تهران فعالیت می کنند که گوشت قرمز تولید داخل، وارداتی و گوشت مرغ و آبزیان را بسته بندی و عرضه می کنند.

رفیعی پور گفت: از سال گذشته تاکنون زمینه برای واردات گوشت قرمز مورد نیاز از پنج کشور به ۴۲ کشور فراهم شده است.

در جریان این بازدید مدیرعامل مرکز بسته بندی آواپروتئین پایتخت به خبرنگار ما اذعان داشت: این شرکت در سه شیفت ۱۰۰ تن گوشت مرغ گوشت قرمز و سایر محصولات را بسته بندی و به بازار داخلی عرضه می کند.

حداد زاده افزود: سازمان دامپزشکی ناظر بر کیفیت کار این مرکز بسته بندی است تا محصولات سالم و بهداشتی و با استاندارد بالا به دست مصرف کنندگان برسد.

وی اذعان داشت: ما بزرگترین مباشر دولت در طرح تنظیم بازار گوشت قرمز در کشور هستیم و یک هزار نفر در این مجموعه فعالیت می کنند.

حداد زاده تصریح کرد: ما ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز بازار تهران و ایران را در عرصه محصولات پروتئینی بسته بندی شده،تامین می کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین