|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۲۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم بدرقه تیم فوتبال امید کشورمان به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی حضور یافته بود، در حاشیه این مراسم شرط معافیت از خدمت بازیکنان این تیم را اعلام کرد. وی اعلام کرد در صورت قهرمانی این تیم، همه بازیکنان از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
 رییس فدراسیون فوتبال اعتقاد دارد که اعزام تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی حرکت مثبتی است.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال به بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: من یادم است که در دوره قبلی که تیم ملی امید را به مسابقات اعزام کردیم خیلی‌ها معتقد بودند که باید بازیکنان زیر ۲۱ سال به مسابقات اعزام شوند. این تیمی که ما به مسابقات جاکارتا اعزام می‌کنیم از همین الان برنده هستند. این حرکت حاصل تفکر فدرسایون فوتبال، اصحاب رسانه و همه فوتبالی‌ها است. این تیم از همین الان از نظر ما قهرمان است. ما هم می‌توانستیم تیم زیر ۲۳ سال و سه بازیکن بزرگسال به مسابقات اعزام کنیم ولی این انتخاب درستی نبود و با چالش جدی با باشگاه‌ها روبرو می‌شدیم. ممکن بود با آن تیم قهرمان هم بشویم اما نمی‌توانستیم با همان بازیکنان به المپیک برویم.

او ادامه داد: متاسفانه امسال هم افرادی بودند که در جلسات به ما فشار می آوردند که تیم زیر ۲۳ سال باید به مسابقات اعزام شود. آنها اعتقاد داشتند که ما باید در بازی های آسیایی قهرمان شویم اما اعتقاد من و همکارانم در هیئت رییسه فوتبال، کمیته المپیک، وزارت ورزش و ستاد جام جهانی این بود که تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات اعزام شود. ما برای باختن نمی رویم و برای قهرمان شدن می رویم. همین که با این جوانان به مسابقات می رویم راه روشن و خوبی است که فدراسیون انتخاب کرده است و باید این راه را ادامه دهد. ما در مجموع باید با یک برنامه ریزی مشخص به دنبال یک کار منطقی برویم. از قبل از انقلاب تا الان ما به المپیک نرفته ایم. چیزی حدود ۴۶ سال. راه درست این است که با همین تیم کار کنیم و به سمت یک کار اصولی حرکت کنیم. هیات رییسه فدراسیون کار درستی کرد و تاکید کرد که هر باشگاه دو بازیکن به تیم ملی بدهد. همه باشگاه ها همکاری کردند به جز یک باشگاه که خیلی همکاری نکرد که البته تنبیه شد. جای تقدیر و تشکر از همه مربیان و مسئولان باشگاه ها وجود دارد. الان همه کشورها درگیر لیگ هستند.

تاج در مورد کادر فنی تیم ملی امید هم تصریح کرد: ما سعی کردیم بهترین کادر فنی را انتخاب کنیم. کرانچار سرمربی بسیار موفقی است که سال ها زحمت کشیده است. تجربه زیادی دارد و تیم های ملی زیادی را اداره کرده است. در بخش جوانان و امید کارهای خوبی انجام داده و من انتخاب او را یک انتخاب خوب برای تیم ملی می بینم. از استیلی هم تشکر می کنم. او در حال حاضر کاری در تیم ملی انجام می دهد که من می دانم خیلی سخت و البته ضروری است. بازیکنان این رده سنی نیاز به یک کار مداوم دارند که استیلی این ماموریت را انجام می دهد. امسال جزو نادرترین سال هاست که تیم ملی مشکل سربازی ندارد. هیچ بازیکن پشت خطی نداریم که بخواهیم ببریم و مشکل سربازی داشته باشد. تیم های نظامی و انتظامی کمال همکاری را با ما انجام دارند. پیگیری های خیلی خوب در سطح بسیار خوبی صورت گرفت. این تیم اگر قهرمان شود بازیکنانش از خدمت سربازی معاف می شوند.

او اضافه کرد:این یک حرکت خوب است و به نظرم کوچکترین پاداشی است که باید در نظر گرفت. بختیاری زاده و شاهرودی از بازیکنان خوش اخلاق سابق تیم ملی ما بودند و الان هم به بهترین شکل در تیم ملی امید هستند. ارزیابی من خیلی مثبت است. همه باید از این تصمیم حمایت کنند که ما تیم ملی زیر بیست و یک سال را به مسابقات اعزام می کنیم. ان‌شاءالله با عربستان هم بازی خوبی انجام خواهیم داد. گروه ما گروه سختی است. ایران هم بزرگ است و نباید از بزرگی ایران غافل شویم.آن طوری که همه باید از ما حساب ببرند ما از همه حساب نخواهیم برد. تیم های دیگر از حداکثر ظرفیت خودشان استفاده کردند و با تیم زیر بیست و سه سال به مسابقات می آیند ولی ما حرکت خیلی خوبی انجام دادیم. همین که مقام معظم رهبری از تیم ملی اظهار رضایت می کنند برای ما خیلی خوب است. همین طور رییس جمهور محترم و رییس مجلس. این ها نشان می دهد که ما راه درستی را می رویم و باید این راه درست را ادامه بدهیم. من قهرمانی تیم ملی نونهالان ایران را هم تبریک می گویم. باید مسیر توسعه را از طریق قهرمانی تیم نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان انتخاب کرد. یک روزی همین تیم نونهالان در قالب تیم بزرگسالان خواهند درخشید. قطعا این مسیر را ادامه می دهند. این فدراسیون برای همه است. این فوتبال برای همه است. وقتی به جام جهانی صعود می کنیم فقط متعلق به فدراسیون و سرمربی نیست بلکه همه ایران به جام جهانی صعود می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین