|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۲۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
موسویان با بیان اینکه تا کنون ۴۵۰ هزار مورد از این صفحات اجتماعی، سایت، و ... دارای این کد و یا لوگو شده اند، گفت: امکان تعامل با این سایت ها، صفحات اجتماعی، وبلاگ و ... فراهم شده است.
  رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام پیام‌رسان‌های داخلی در بحث ایجاد زیرساخت و مباحث فنی موفق نبوده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سید مرتضی موسویان ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به فعالیت پیام رسان های داخلی، اظهار داشت: واقعیت این بوده که ابتدا در این زمینه داشتن مخاطب و سپس تکنولوژی مطرح است.


وی ادامه داد: تمام پیام رسان های داخلی در بحث ایجاد زیرساخت و مباحث فنی موفق نبوده اند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی در اختیار کشور آمریکا است، گفت: ریشه تمام آدرس های اینترنتی آمریکا است و این قدرت در اختیار آمریکا است.

موسویان با بر اساس آنچه که خود پیام رسان ها اعلام می کنند، سروش بالای ۱۰ میلیون مخاطب دارند، گفت: در سایر پیام رسان ها نیز آماری وجود دارد، اما دقیق نیست، همچنین موضوع افراد فعال در این پیام رسان ها نیز برای ما قابل احصا نبوده است.

۴۵۰ هزار سایت و صفحه اجتماعی دارای کد و لوگو شدند

وی با اشاره به سایت های غیر مجاز در کشور، عنوان کرد: در این زمینه پروژه ای به نام «سما» در کشور شروع شده و نزدیک به ۱.۵ سال بوده که در حال اجرا است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در قالب این پروژه سعی شده که راه ارتباطی با مردم داشته باشیم، در این راستا از یک کد و لوگو در زیرساخت های مختلف استفاده کرده ایم، در آپ ها، سایت و وبلاگ ها از لوگو استفاده کرده ایم و در صفحات اجتماعی و کانال ها از یک کد استفاده شده است.

موسویان با بیان اینکه تا کنون ۴۵۰ هزار مورد از این صفحات اجتماعی، سایت، و ... دارای این کد و یا لوگو شده اند، گفت: امکان تعامل با این سایت ها، صفحات اجتماعی، وبلاگ و ... فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه این صفحات اجتماعی، سایت ها و ... داخلی هستند، ادامه داد: این امر شروعی برای چندین هدف مانند جمع سپاری رصد و مشارکت مردمی در این زمینه، ایجاد و ساخت بسته های آموزشی برای مردم و راهنمایی و هدایت مردم به بسترهایی از موسسات خصوصی که ایجاد شده و ... است.

حدود ۹۵ درصد از بازی های رایانه ای وارداتی است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان داشت: هدف ما همدلی و مشارکت بین اصحاب رسانه، نهادها و وزارتخانه های مختلف است.

موسویان فضای مجازی، فضایی بوده که هر لحظه در آن تولید محتوا صورت می گیرد، گفت: در این راستا ممیزی و نظارت باید پس از نشر در آن صورت گیرد و این کار نیز باید توسط همگان انجام شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بازی های رایانه ای در کشور، عنوان کرد: این رصد از سوی بنیاد ملی بازی ها در حال انجام است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: ۹۵ درصد بازی های رایانه ای در کشور وارداتی بوده و پنج درصد داخلی، که خوشبختانه این پنج درصد در حال افزایش است.

موسویان ادامه داد: تعداد بازی های ایرانی که در سال ۹۶ تولید شده، چندین برابر سال ۹۵ است، برنامه ها در سال ۹۷ هم نشان از آن دارد که تعداد بازی های داخلی بیشتر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین