|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
بحران قطعی برق در منطقه مکران پاکستان به حدی جدی است که در برخی شهرهای این منطقه قطعی روزانه برق به ۱۸ ساعت در روز می‌رسد.
 سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد: دولت پاکستان در حال گفت‌وگو با طرف ایرانی برای حل مشکل توقف صادرات برق به منطقه مکران است.

 به نقل از سما تی‌وی، علاالدین ماری سر وزیر ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد: دولت این منطقه در حال مذاکره با طرف ایرانی برای حل بحران توقف صادرات برق ایران به منطقه مکران است.

بحران قطعی برق در منطقه مکران پاکستان به حدی جدی است که در برخی شهرهای این منطقه قطعی روزانه برق به ۱۸ ساعت در روز می‌رسد.

وی گفت البته پاکستان در تلاش است تا از یک نیروگاه هفت و نیم مگاواتی در گوادار بهره‌برداری کنند.

این نیروگاه به زودی به کمک چین به بهره‌برداری خواهد رسید.

طی ماه گذشته شهرهای گوادار, تربت و پنجگور در پاکستان که در منطقه مکران این کشور واقع هستند با مشکل جدی برق مواجه شده‌اند.

ساکنان این مناطق حتی در طول روز با قطعی ۱۸ ساعته برق روبه‌رو هستند.

قطعی برق فعالیت‌های اقتصادی در این مناطق را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

آشوک کومار سناتور حزب ملی پاکستان گفته است که منطقه گوادار حتی با مشکل کمبود آب نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

وی در سخنرانی خود در سنای پاکستان گفت ما متوجه شده‌ایم که دولت پاکستان هزینه برق وارداتی از ایران را به دولت ایران نپرداخته و بنابراین طرف ایرانی صادرات برق را متوقف کرده است.

ایران از سال ۲۰۰۳ و بر اساس توافقی که با دولت پاکستان دارد به این کشور برق صادر می‌کند.

این کشور بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ به طور متوسط روزانه ۳۵ مگاوات برق به پاکستان صادر کرده و از آن زمان به بعد این رقم به متوسط روزانه ۱۰۰ مگاوات افزایش یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین