|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۷
کد خبر: ۲۲۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳
معاون وزیر نفت گفت: هیچ مانعی در تولید و تامین بنزین در کشور وجود ندارد و مشکل چند روز اخیر استان‌های شمالی در انتقال این فرآورده نفتی به جایگاه‌ها بوده و هیچ ارتباطی به مساله تامین بنزین ندارد.
 معاون وزیر نفت گفت: هیچ مانعی در تولید و تامین بنزین در کشور وجود ندارد و مشکل چند روز اخیر استان‌های شمالی در انتقال این فرآورده نفتی به جایگاه‌ها بوده و هیچ ارتباطی به مساله تامین بنزین ندارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا صادق آبادی عصر پنجشنبه درحاشیه بازدید از یک جایگاه عرضه بنزین درجاده آمل به محموآباد به خبرنگار ایرنا افزود: هیچ گونه مشکلی در تولید، تامین و توزیع بنزین مورد نیاز در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد و وضعیت اکنون به حالت عادی هفته‌های قبل برگشته است.

وی میزان تولید روزانه بنزین در ۱۰ پالایشگاه کشور را هم اکنون بیش از ۹۰ میلیون لیتر اعلام کرد و ادامه داد، این میزان تولید در شش ماهه نخست سال گذشته ۶۳ میلیون لیتر و سه ماهه آخر سال ۹۶ به حدود ۷۸ میلیون لیتر و هم اکنون به حدود ۹۰ میلیون لیتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت که هم اکنون تامین بنزین مورد نیاز استان‌های شمالی از طریق خطوط لوله سراسری از پالایشگاه‌های تولیدی کشور به ساری و رشت منتقل و به انبار چالوس در غرب مازندران توسط تانکر‌های نفتکش حمل می‌شود.

صادق آبادی، تعطیلی جایگاه‌های عرضه بنزین در غرب مازندران را رد کرد و افزود: هیچیک ازجایگاه‌های عرضه سوخت در غرب مازندران و گیلان تعطیل نیست وحتی ۴۰ میلیون لیتر بنزین مازاد نیز از طریق خطوط لوله سراسری به انبار‌های ساری و رشت تزریق شده است.
وی تاکید کرد که به هیچ وجه کمبود بنزین در شمال بلکه در کل کشور وجود ندارد و مردم نیز نگرانی و دغدغه‌ای بابت تامین بنزین مصرفی نداشته باشند.

** قیمت بنزین تا پایان سال ۹۷ تغییرنمی کند
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچتین در پاسخ به برخی نگرانی‌ها مردم در خصوص قیمت بنزین نیز گفت که هیچ تصمیمی درخصوص تغییر قیمت بنزین از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی تاکنون گرفته نشده است و اینکه اگر برنامه‌ای برای افزایش بنزین درسال جاری بوده باید در بودجه سال ۹۷ پیش بینی می‌شد.
صادق آبادی گفت که در بودجه سال ۹۷ هم افزایش بنزین دیده نشده و قیمت این فرآورده نفتی تا پایان سال ثابت خواهد ماند.

** افزایش تولید بنزین تا ۱۰۷ میلیون لیتر در سال جاری
وی همچنین به برنامه‌های حمایتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای افزایش دادن ظرفیت فعلی تولید بنزین در کشور خبر داد وگفت: با فعال شدن فاز سوم خط تولید ستاره پالایشگاه خلیج فارس ظرفیت نهایی تولید بنزین کشور به حدود ۱۰۷ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
صادق آبادی با تاکید براینکه در زمان حاضر نیازی به واردات بنزین به کشور نیست و تولید در کشور بیش از مصرف آن است، گفت: در تولید، انتقال و توزیع بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی، مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند تا مشکلی در تامین سوخت شهروندان به وجود نیاید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین