کد خبر: ۲۲۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در کنگره حزب حاکم این کشور گفت: مدل های تولیدی که آزمایش کرده ایم، شکست خورده اند و مسئولیت آن بر عهده ما، من و شماست.
 رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته با اشاره به شکست مدل های پیش بینی شده برای این کشور، به ناکامی سیاست اقتصادی دولتش اذعان کرد.

 نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در کنگره حزب حاکم این کشور گفت: مدل های تولیدی که آزمایش کرده ایم، شکست خورده اند و مسئولیت آن بر عهده ما، من و شماست.

این اظهارات مادورو در حالی مطرح شده است که ونزوئلا ماههاست با بدترین چالش های اقتصادی و اجتماعی چند دهه اخیر به دلیل کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار بالا دست و پنجه نرم می کند. مادورو معتقد است کشورش درگیر یگ جنگ اقتصادی تحت هدایت آمریکاست اما مخالفان دولت کاراکاس می گویند که سوءمدیریت مادورو عامل بروز چنین چالش های جدی شده است.

چند روز پیش صندوق بین المللی پول اعلام کرده بود که تورم ونزوئلا در سال جاری به یک میلیون درصد می رسد.

مادورو در این نشست خاطر نشان کرد: ناله و غر زدن کافی است. لازم است با و یا بدون تجاوز خارجی و همچنین با و یا بدون محاصره اقتصادی در مسیر تولید قرار بگیریم. باید ونزوئلا را به یک قدرت اقتصادی تبدیل کنیم. دیگر آه و ناله کافی است. من راه حل می خواهم.

رئیس جمهوری ونزوئلا افزود: ارزیابی می کنم که برای رسیدن به یک سطح بالای ثبات و مشاهده اولین نشانه های رفاه اقتصادی جدید دو سال زمان لازم است.

طرح بهبود وضعیت اقتصادی رئیس جمهوری ونزوئلا شامل افزایش تولید نفت به شش میلیون بشکه در روز تا سال 2025 بود. این در حالی است که تولید نفت این کشور منطقه آمریکای لاتین از 3.2 میلیون بشکه روزانه در سال 2008 به 1.5 میلیون بشکه در سال جاری کاهش یافت که پایین ترین میزان در 30 سال اخیر بود.

صندوق بین المللی پول ضمن پیش بینی تورم شدید در سال جاری اعلام کرده است که تولید ناخالص داخلی ونزوئلا در سال جاری، 18 درصد کم می شود.

مادورو در ادامه کنگره حزب حاکم از حامیان این حزب خواست به احیای روند تولید کمک کرده و در برابر سیاستهای خصمانه آمریکا مقاومت کنند.

امریکا پیش از این تحریم هایی را علیه مادورو و شماری از مقامات ارشد ونزوئلا اعمال کرده بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین