|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۲۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
رتبه یک کنکور تجربی سال 97 گفت: فکر نمی‌کنم کلاس‌های کنکور بسیار موثر باشد، اما آزمون‌های آزمایشی را پیشنهاد می‌کنم چرا که دانش‌آموزان خود را آزمایش می‎کنند تا برای کنکور آماده شوند.
 رتبه یک کنکور تجربی سال 97 گفت: فکر نمی‌کنم کلاس‌های کنکور بسیار موثر باشد، اما آزمون‌های آزمایشی را پیشنهاد می‌کنم چرا که دانش‌آموزان خود را آزمایش می‎کنند تا برای کنکور آماده شوند.

به گزارش ایسنا، رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال 97 صبح امروز معرفی شدند و «امیررضا براتی» از شهرستان قوچان به عنوان نفر برتر کنکور در رشته علوم تجربی معرفی شد. وی که در دبیرستان استعدادهای درخشان این شهرستان درس خوانده است در جمع خبرنگاران از حال و هوای خود پس از اعلام نتیجه کنکور سخن می‌گوید.

وی لطف خداوند را مهمترین عامل موفقیت خود می‌داند و در ادامه عنوان می‌کند: لطف خداوند شامل حال من شده است و تلاش‌های خودم و پدر و مادرم و همچنین پشتیبانی  روحی پدر و کمک‌های مادرم در این موفقیت موثر بوده است.

رتبه اول رشته تجربی کنکور سراسری با بیان این نکته که پیش‌بینی کسب رتبه یک کنکور را داشته است و در رشته پزشکی ثبت‌نام می‌کند، گفت: در روزهایی که به مدرسه می‌رفتم شش تا هفت ساعت و در روزهای تعطیل به طور متوسط 10 تا 11 ساعت به مطالعه مشغول بودم.

وی با بیان اینکه از شبکه‌های مجازی و تلگرام استفاده می‌کردم و سایت‌های ورزشی و فناوری را دنبال می‌کردم، تصریح کرد: در سال جاری تنها درسخوان تک بعدی نبودم و از اینترنت و تلویزیون به صورت محدود استفاده می‌کردم.

براتی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه در کلاس‌های کنکور شرکت نکرده است، اظهارکرد: منبع من کتاب درسی و کمک درسی و آزمون‌های آزمایشی بوده است. فکر نمی‌کنم  کلاس‌های کنکور بسیار موثر باشد اما آزمون‌های آزمایشی را پیشنهاد می‌کنم چون دانش‌آموزان خود را آزمایش می‌کنند تا برای کنکور آماده شوند.

وی در ادامه افزود: به دانش‌آموزان توصیه می‌کنم که تلاش روز افزون و اعتماد به نفس داشته باشند و رتبه‌ای که می‌خواهند را در ذهنشان تصور  کنند و این لحظه‌ای که من در آن قرار دارم را در ذهن داشته باشند تا روزی می‌تواند برای آن‌ها هم اتفاق بیافتد.

در ادامه پدر امیررضا براتی که خود فرهنگی است و تحصیلاتش را تا مقطع فوق لیسانس  در رشته ریاضی محض دانشگاه صنعتی شریف ادامه داده است با بیان این نکته که از کودکی متوجه نبوغ فرزندش بوده است، تصریح می‌کند: در سال اول دبیرستان می‌خواستم فرزندم را به سمت المپیاد سوق بدهم اما امیررضا به این مسیر علاقه نداشت و قول داد که در کنکور بدرخشد.

همچنین مادر امیررضا براتی که فرهنگی است و دارای مدرک لیسانس فیزیک از دانشگاه تبریز است، با بیان اینکه خیلی خوشحالم و احساس غرور می‌کنم  و به داشتن چنین فرزندی افتخار می‌کنم، گفت: احساس میکنم تمام زحماتم به بار نشسته ان‌شاءالله که همه بچه‌ها موفق باشند.

وی ادامه داد: در منزل ما شرایط خاصی نبوده و زندگی ما بسیار معمولی بوده و این طور نبوده که خیلی حالت کنکوری داشته باشد. حتی امیررضا در کنار ما به تماشای تلویزیون می‌نشست و اینطور نبوده که تلویزیون از یک سال قبل جمع شده باشد و فضای خانه خیلی ساکت باشد. تا آنجایی که امکان داشت سعی می‌کردیم سکوت را رعایت کنیم اما بیشتر سعی و تلاش خودش بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین