|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۲۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
تلویزیون مرکزی چین نیز در گزارش جداگانه ای آورد که ترامپ خواستار آن شده است با ایران وارد گفت و گو شود و برای آن شرطی قایل نشده است.
رسانه های منطقه شرق و شمال شرق آسیا ضمن بازتاب گسترده اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص آمادگی برای گفت و گوی بی قید و شرط با ایران نوشتند: این درخواست مذاکره بیانگر تزلزل شخصیتی ترامپ در سیاست خارجی و جایگاه بالای تهران در جهان است.


خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه در اقدامی کم سابقه نوشت که ترامپ آماده است تا بدون قید و شرط با 'حسن روحانی' همتای ایرانی خود گفت و گو کند.

این رسانه دولتی کره جنوبی که کمتر به مباحثی در این حوزه می پردازد افزوده است ترامپ دیدگاهی باز نسبت به دیدار با رهبران ایران دارد و همزمان برای نشان دادن این آمادگی به دیدار خود با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به عنوان یک نمونه موفق از این راهبرد یاد کرده است.

خبرگزاری شینهوا چین نیز مساله گفت و گوهای آمریکا و ایران را مورد توجه قرار داده و آورده است باید دید که واشنگتن چه موضعی در برابر توافق هسته ای اتخاذ می کند زیرا این موضوع می تواند از دیدگاه ایران پیش شرطی برای مذاکره باشد و لذا تهران نقض برجام از سوی آمریکا را اقدامی متناقض با درخواست گفت و گو می داند و پایبندی واشنگتن به این توافق را خواستار است.

تلویزیون مرکزی چین نیز در گزارش جداگانه ای آورد که ترامپ خواستار آن شده است با ایران وارد گفت و گو شود و برای آن شرطی قایل نشده است.

رادیو بین المللی چین هم گزارش کرد پس از دیداری که سران آمریکا و کره شمالی داشتند ترامپ شخصا اعلام کرد که دیگر تهدیدی از سوی کره شمالی وجود ندارد و این کشور آزمایش موشکی انجام نداده است.

با این وصف گزارش ها حکایت از آن دارد که ماهیت برنامه های هسته ای کره شمالی و ایران یکسان نیست با این حال از دیدگاه ترامپ مسایل دیگری وجود دارد که طرفین می توانند روی آن متمرکز شده و گفت و گو کنند.

رسانه های منطقه تاکید کرده اند که ترامپ به مذاکرات علاقه زیادی نشان می دهد و بارها اعلام کرده است با هر کشوری می تواند وارد گفت و گو شود و تاکنون با رهبران کره شمالی و روسیه گفت و گو کرده اما تاکنون سابقه نداشته است که بین ایران و آمریکا چنین گفت و گویی شکل گیرد.
این رسانه ها همچنین اظهارات اخیر مصالحه جویانه ترامپ را با نزدیک شدن به رقابت های انتخابات میان دوره ای آن کشور بی ارتباط نمی دانند و بر این باورند که در این شرایط ، بهبود روابط خارجی آمریکا با دیگر کشورها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در نشست مشترک خبری با 'ژوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید از آمادگی خود برای مذاکره با مقامات ایران خبر داد و گفت: اگر آنها آمادگی داشته باشند حاضرم بدون هیچ پیش شرطی این کار را انجام دهم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین