|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۲۲۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
برایتون تا اطلاع ثانوی یک نام مهم برای فوتبالدوستان ایرانی است، نامی که علاقه‌مندان جدی فوتبال را یاد علیرضا جهانبخش می‌اندازد.
برایتون تا اطلاع ثانوی یک نام مهم برای فوتبالدوستان ایرانی است، نامی که علاقه‌مندان جدی فوتبال را یاد علیرضا جهانبخش می‌اندازد.

مرغان دریایی هیچ‌وقت در خود بریتانیا هم تیم چندان محبوبی نبودند، چه برسد به ایران، اما حالا حضور علیرضا جهانبخش که لبخند‌های زیبایش از او یک چهره جذاب‌تر برای هموطنان‌مان ساخته، می‌تواند برایتون را در ایران هم به اندازه جنوبی‌ترین نقطه انگلیس و ساکس شرقی محبوب کند.

علیرضا جهانبخش حالا یک مرغ دریایی است و شاید ما و شما هم به مرور مثل او مرغ دریایی شدیم. پیش از این حضور بازیکنان ایرانی در چند باشگاه مختلف اروپایی باعث شده بود در مقاطعی این باشگاه‌ها در ایران محبوب شوند. مثل روستوف و روبین‌کازان که به خاطر سردار آزمون تعقیب‌شان می‌کردیم، بولتون که، چون آندو را داشت، مورد توجه فوتبالدوستان ایرانی بود یا بیله‌فلد که به خاطر دایی و باقری خیلی‌ها در ایران دوستش داشتند یا هرتا که باز هم دلیل علاقه ایرانی‌ها به آن، حضور دایی بود. همین اتفاق برای هامبورگ با مهدوی‌کیا، بوخوم با هاشمیان، کلن با خداداد، لورکوزن با پاشازاده، پروجا با رحمان رضایی و علی سامره هم افتاد و این تیم‌ها یک دوره به اندازه بایرن‌مونیخ در فوتبال ایران مهم شدند.

حالا هم این اتفاق احتمالاً برای برایتون رخ می‌دهد و هیچ بعید نیست تیم جهانبخش حتی به اندازه لیورپول، منچستریونایتد، چلسی، منچسترسیتی، آرسنال و... مورد توجه قرار بگیرد چرا که دو دهه قبل، ما همزمان نزدیک به ۱۰ ستاره در تیم‌های مطرح دنیا و لیگ‌های معتبر اروپا داشتیم و علاقه فوتبالدوستان‌مان بین چند تیم تقسیم می‌شد، اما حالا فقط و فقط در سطح اول فوتبال اروپا علیرضا جهانبخش را داریم.

این درست که جهانبخش نه عضو استقلال بوده و نه بازیکن پرسپولیس و حمایت هیچ‌یک از دو طیف رنگی فوتبالدوستان ایرانی را همراه خود ندارد، اما در عوض به این دلیل که فوتبال امروز ما خالی از لژیونر‌های ستاره‌گونه شده، می‌تواند مورد توجه تمام فوتبالدوستان کشورمان قرار بگیرد. فوتبالدوستانی که در لیگ نه‌چندان مطرح هلند، به خاطر جهانبخش، بازی‌های آلکمار را پیگیری می‌کردند، حالا قطعاً با اشتیاق بیشتری پیگیر مرغان دریایی جزیره می‌شوند چرا که لیگ برتر انگلیس یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین لیگ‌های دنیاست و فوتبالدوستان ایرانی به اندازه لالیگا که با رئال مادرید و بارسلونا جذاب و دلرباست، مشتاق تعقیب این لیگ هستند.

صدالبته جهانبخش اولین ایرانی حاضر در لیگ برتر انگلیس نیست. پیش از او، کریم باقری پیراهن چارلتون را می‌پوشید، آندرانیک تیموریان در بولتون عضویت داشت و اشکان دژاگه برای فولام بازی می‌کرد، اما هیچ‌کدام شرایط جهانبخش را نداشتند.

آقای گل لیگ برتر هلند، می‌تواند حتی طرفداران ایرانی لیورپول و منچستریونایتد را هم به هواداران برایتون تبدیل کند. خدا را چه دیدید شاید با گل‌های جهانبخش، برایتون پرطرفدارترین تیم انگلیسی در ایران شد، هرچند علیرضا قرار نیست تا ابد در جنوب انگلیس بماند و به قول خودش، برایتون فقط یک ایستگاه موقت برای اوست.

صاحب‌نظران و کارشناسان پاسخ می‌دهند
آیا جهانبخش در برایتون موفق می‌شود؟
انتقال علیرضا جهانبخش به تیم برایتون انگلیس رکورد نقل و انتقالات فوتبالیست‌های ایرانی را شکست. علیرضا این شانس را دارد که در لیگ برتر جزیره تبدیل به همان ستاره‌ای شود که در آلکمار بود، اما آیا او در تیم جدیدش جا می‌افتد و می‌تواند به پیشرفت خود ادامه دهد سؤالی است که آن را با تنی چند از کارشناسان و بازیکنانی که سابقه بازی در فوتبال انگلیس را دارند مطرح کردیم، این پاسخ‌ها را بخوانید.

محمد تقوی: جهانبخش موفق می‌شود اگر...
محمد تقوی، ملی‌پوش اسبق استقلال تهران که سال‌ها در انگلیس دوره‌های مختلف مربیگری را پشت سر گذاشته به خبرورزشی گفت: بازی در لیگ انگلستان می‌طلبد که قدرت بدنی بالایی داشته باشی و اینجا قدرت بدنی بیشتر از تکنیک به کمک یک بازیکن می‌آید و جهانبخش هم باید علاوه بر سرعت و تکنیک بالایی که دارد قدرت بدنی خود را هم بالاتر ببرد و قطعاً می‌تواند در لیگ برتر جزیره موفق شود. او قدرت شوتزنی بالایی دارد و از بسیاری از فاکتور‌های یک بازیکن حرفه‌ای برخوردار است و امیدوارم روند پیشرفت خود را ادامه دهد.

اشکان دژاگه: جهانبخش می‌داند کارش چقدر سخت است
اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی که سابقه بازی در فولام و ناتینگهام فارست انگلیس را در کارنامه‌اش دارد به ما گفت: من از قبل می‌دانستم که جهانبخش قرار است به برایتون برود. او توانایی‌های فنی بالایی دارد و طی سال‌ها حضورش در هلند خیلی پیشرفت کرده است. علیرضا می‌داند که چقدر کارش در لیگ برتر جزیره سخت است و باید تلاش خودش را بیشتر کند و خودش را در اول راه بداند. قطعاً جهانبخش در برایتون موفق خواهد شد، چون خیلی روی اصول حرفه‌ای زندگی می‌کند و خصوصیاتش به فوتبال انگلیس می‌خورد و من هم برایش آرزوی موفقیت دارم.

کریم باقری: پشتکار جهانبخش ستودنی است
کریم باقری، کاپیتان اسبق تیم ملی که سابقه حضور در لیگ جزیره و چارلتون انگلیس را دارد به خبرورزشی گفت: صد درصد می‌توان به موفقیت جهانبخش خوشبین بود. او پشتکار بالایی در کارش دارد و در لیگ هلند هم پله‌های ترقی را یکی‌یکی طی کرده است و به عنوان آقای گل لیگ هلند راهی لیگ برتر انگلیس شده است. زندگی حرفه‌ای جهانبخش باید برای بازیکنان جوان الگو باشد. او کار سختی دارد، ولی مطمئن هستم که با همت و توان بالا می‌تواند به خواسته‌اش برسد و مردم فوتبال‌دوست ما را خوشحال کند. برایتون انتخاب خوبی برای او بود.

امیر هاشمی‌مقدم: علیرضا گام سوم را هم بلند برمی‌دارد
امیر هاشمی‌مقدم، هافبک اسبق استقلال تهران که در فوتبال انگلیس و هلند سابقه بازی دارد و مدیر برنامه‌های جهانبخش هم هست به خبرورزشی گفت: علیرضا زمانی که به فوتبال اروپا آمد ۱۹ ساله بود؛ او قدم اول را در نایمخن و قدم دوم را هم در آلکمار عالی برداشت و حالا به گام سوم رسیده است. برایتون بهترین انتخاب برای جهانبخش بود. من می‌دانم که می‌تواند در گام سوم هم موفق باشد و توانایی‌های فنی‌اش را به معرض نمایش بگذارد. او در یکی از بهترین لیگ‌های اروپا بازی می‌کند و اگر خودش را نشان بدهد در گام چهارم قطعاً به یک تیم بزرگ اروپایی خواهد پیوست.

حسین کعبی: توانایی‌های فنی جهانبخش بالاست
حسین کعبی، مدافع سپیدرود رشت که سابقه حضور در تیم لسترسیتی انگلیس را دارد در این خصوص گفت: بازی در لیگ برتر انگلیس خیلی سخت است و یک بازیکن باید از لحاظ بدنی، تکنیکی، سرعت و... شرایط بسیار خوبی داشته باشد. قطعاً جهانبخش توانسته توانایی‌های بالای خودش را نشان بدهد و پیشرفت چشمگیری در هلند داشته باشد و من مطمئن هستم می‌تواند در انگلیس هم موفق شود به شرطی که تمام تمرکز و زندگی خود را وقف فوتبال کند و خیلی زود با شرایط زندگی در انگلیس کنار بیاید. توانایی فنی او بالاست و قطعاً در برایتون می‌تواند اسم و رسم خودش را ثابت کند./خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین