|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۲۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
سخنگوی وزارت خارجه بیانیه وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و گفت: آمریکا و دیگر ناقضان حقوق اولیه انسانی در جایگاه قضاوت یکسویه درباره دیگر کشورها نیستند.
 سخنگوی وزارت خارجه بیانیه وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و گفت: آمریکا و دیگر ناقضان حقوق اولیه انسانی در جایگاه قضاوت یکسویه درباره دیگر کشورها نیستند.

بهرام قاسمی سخنگوی ضمن محکوم کردن بیانیه وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا در قبال ایران را دخالت در امور داخلی کشورمان و بر پایه بنیان‌ها و داده‌های ناصحیح، مغرضانه و غیر واقعی خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه این چندکشور به خلاف و گزاف خود را نماینده جامعه بین‌المللی خوانده‌اند، افزود: آمریکا و دیگر نقض کنندگان و نادیده انگاران طبیعی‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق اولیه انسانی در جایگاهی نیستند که بخواهند درباره دیگر کشورها و با فرهنگ‌ها و تنوع‌های گوناگون قضاوت های جهت دار و یکسویه داشته باشند.

قاسمی ضمن یادآوری اصول قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون حقوق اقلیت های مذهبی گفت: تاریخ ایران سراسر شاهد و نمایانگر حضور و همزیستی ادیان مختلف به طور مسالمت آمیز و در کنار هم بوده و اکنون نیز تمامی ادیان الهی در ایران از ضمن برخورداری از تمامی حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای انتخابی حضور فعال دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ضمن محکومیت تحلیل و تفسیرهای تخیلی، خودساخته و بی‌ بنیان مایک پنس در خصوص مذاهب و عقاید مذهبی در این همایش گفت: مردم ایران در بلندا و ژرفای تاریخ خود با هر قوم و مذهبی در فضایی کاملا مسالمت آمیز و صمیمانه زیست کرده و پیروان همه ادیان الهی امور مذهبی و عبادی خود را همواره در مراکز متعدد مذهبی در پهنای ایران زمین به جا آورده و قانون نیز از این آزادی‌ها حراست می‌کند. شوربختانه دیگر آزاری و دیگر ستیزی های مذهبی و قومی از آن سوی جهان و مغرب زمین به این منطقه سرایت و در مقاطعی فاجعه‌ها آفرید.
واشنگتن میزبان اولین نشست وزرای خارجه در همایش آزادی مذهبی بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین