|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۲۳۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده همچنان روند اعمال استانداردها را داریم انجام می دهیم. بر اساس زمان بندی سازمان استاندارد، در ابتدای دی ماه سال گذشته، ۲۰ خودرو از چرخه تولید خارج شدند.
 وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: وقتی سازمان استاندارد، خودرویی را تایید نکند، هم وزارت صنعت و هم راهور ناجا موظف هستند از تولید و شماره گذاری جلوگیری کنند.

برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع استانداردهای ۸۵ گانه درباره خودرو و با حضور وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد به روی آنتن رفت.

مرندی مقدم در آغاز با اشاره به استانداردهای ۸۵ گانه  که سال گذشته روی خودروها اعمال شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده همچنان روند اعمال استانداردها را داریم انجام می دهیم. بر اساس زمان بندی سازمان استاندارد، در ابتدای دی ماه سال گذشته، ۲۰ خودرو از چرخه تولید خارج شدند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان بندی شده دیگری، در ابتدای تیرماه امسال یعنی یک ماه پیش، قرار بود یکسری خودرو نیز به دلیل مصرف سوخت بالا تایید نشوند و این اتفاق نیز افتاد. در ماه گذشته لیست خودرو ها را برای راهور ناجا اعلام کردیم تا دیگر آن خودروها را شماره گذاری نکنند و راهوری ناجا نیز کارهای مقدماتی را انجام داد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: استانداردهای ۸۵ گانه از ابتدای دی ماه سال گذشته اعمال شد یعنی خودروهایی که از آن تاریخ وارد کشور شدند و یا تولید می شوند باید این استانداردها را داشته باشند.

وی همچنین درباره خودروهایی که قبل از اول دی ماه سال گذشته تولید شده اند نیز عنوان کرد: برای این خودروها یک برنامه زمان بندی دو ساله را تنظیم کردیم که در ابتدای اجرای طرح، یکسری از استانداردها اعمال می شد و در ابتدای تیرماه امسال نیز فاز دوم اجرا شد و باقی استانداردها نیز اعمال شد. به عنوان مثال خودروهای که مصرف سوخت نامناسبی داشتند، از ماه قبل شماره گذاری نمی شوند. فاز سوم و آخر اعمال استانداردها نیز در دی ماه امسال اعمال می شود و تمام استانداردها اجرا خواهند شد.

مرندی مقدم با بیان اینکه در اجرای استانداردها ناهماهنگی بین دستگاه های دیگر وجود نداشت، بیان کرد: وقتی در فاز نخست، ۲۵ خودرو را اعلام کردیم تا شماره گذاری نکنند، این کار به خوبی انجام شد. وقتی سازمان استاندارد، خودرویی را تایید نکند، هم وزارت صنعت و هم راهور ناجا موظف هستند از تولید و شماره گذاری جلوگیری کنند. در مرحله دوم نیز به خوبی هماهنگی وجود داشت و خودروهایی که اعلام کرده بودیم، در حال توقف شماره گذاری توسط راهور ناجا هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین