|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۲۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰
تیم ملی کشتی آزاد پیش از حضور در بازی‌های آسیایی در تورنمنت بین‌المللی یاشاردوغو شرکت کرده است. این سومین تورنمنت بین‌المللی است که کشتی‌گیران در آن به میدان می‌روند.
 تیم ملی کشتی آزاد پیش از حضور در بازی‌های آسیایی در تورنمنت بین‌المللی یاشاردوغو شرکت کرده است. این سومین تورنمنت بین‌المللی است که کشتی‌گیران در آن به میدان می‌روند.

به گزارش ایلنا، رسول خادم برای آماده سازی این تیم بر خلاف سال گذشته عمل کرده و همین شرایط بسیار خوب و امیدوار کننده‌ای را برای تیم ملی کشتی آزاد به وجود آورده است. سال گذشته که محمد طلایی سرمربی تیم ملی بود، انتخابی تیم ملی ۴۰ روز قبل از مسابقات جهانی برگزار شد و دیگر فرصتی برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی برای کشتی‌گیران فراهم نبود، اما امسال برگزاری انتخابی تیم ملی در یک زمان مناسب و البته برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در اواخر مهر ماه این فرصت را فراهم کرده که کشتی‌گیران با حضور در تورنمنت‌های مختلف به فرم ایده‌آل برسند. به همین دلیل از همین حالا می‌توان حدس زد که در جهانی بوداپست نتایج آبرومندانه‌ای برای کشتی ایران رقم می‌خورد.

در تورنمنت یاشاردوغو که آخرین تورنمنت بین‌المللی قبل از بازی‌های آسیایی است در روز نخست کشتی‌گیران اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم به میدان رفتند که در این چهار وزن نتایج جالب توجهی برای کشتی ایران رقم خورد. در این چهار وزن کشتی ایران شش نماینده داشت که دو نفر به فینال رسیدند، دو نفر حذف شدند و دو نفر هم به رده‌بندی رسیدند. در وزن ۵۷ کیلوگرم مهران رضازاده نماینده ایران بود. کشتی‌گیری که در سال ۲۰۱۰ با هدایت محسن کاوه به همین مسابقات یاشاردوغو اعزام شده بود و حالا این بار با رسول خادم در این رقابت‌ها به میدان رفت. در همان سال مصطفی حسین‌خانی و میثم نصیری هم حضور داشتند، اما مهران رضازاده از هم دوره‌ای‌های خود عقب مانده است، نصیری از تیم ملی خداحافظی کرده و حسین‌خانی به دنبال مدال جهانی است، اما مهران رضازاده هنوز به دنبال رسیدن به دوبنده تیم ملی است. او در دور نخست با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ احمت پکر از ترکیه را مغلوب کرد، اما در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در مصاف با ویکی از هند شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله بعد او از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مهران نصیری یکی از بهترین نتایج تیم ملی کشتی را کسب کرد. او بدون اینکه کشتی بگیرد و با توجه به حاضر نشدن گئورگ کولایف از بلاروس به دور دوم رسید و در این مرحله ۱۰ بر صفر آندری سویارد از اوکراین را مغلوب کرد. نصیری در ادامه با برتری مقابل مسعود نیازی کشتی‌گیر ایرانی هلند و دولیت نیازبیکوف از قزاقستان به فینال رسید.

در همین وزن، اما حسن مرادقلی پس از استراحت در دور نخست با برتری مقابل آمیت از هند و نیروهان اسکرابین از بلاروس به نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله مقابل رحیم زادا از آذربایجان شکست خورد و به رده‌بندی رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم سعید داداش‌پور با دو پیروزی مقابل کشتی‌گیران ترکیه و هند به نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله در مصاف با قهرمان تازه وارد این وزن یعنی فرانک چامیزو قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک در وزن ۷۰ کیلوگرم از کشور ایتالیا با نتیجه ۶ بر صفر شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، اما برای علیرضا گودرزی اتفاق جالبی رخ داد. او در دور نخست با یک برد راحت پیش رفت، اما در مرحله بعد مقابل کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد، اما شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که اسنایدر نامدار مقابل اصلان بک آلبروف دارنده مدال برنز جهان از کشور آذربایجان شکست بخورد، اما این اتفاق افتاد تا گودرزی از جدول حذف شود.

البته هر چقدر گودرزی در این رقابت‌ها ضعیف عمل کرد، مجتبی گلیج خوب بود. او نشان داد که می‌تواند یک کشتی‌گیر آینده‌دار در این وزن باشد. مجتبی گلیج در این رقابت‌ها بدون مسابقه به دور دوم رسید. در ادامه با دو برد مقابل کشتی‌گیران ترکیه و اوکراین او به راحتی به فینال رسید تا حریف اصلان بک آلبروف از آذربایجان باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین