|
|
امروز: شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۲۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌های کشور تاکید کرد: مهلت آمادگی جهت تولید موتورسیکلت یورو۴ تنها تا پایان سال جاری است و در ابتدای سال ۹۸ تولیدکنندگان باید موتورسیکلت‌های یورو۴ به فروش برسانند بنابراین پلاک‌گذاری موتورسیکلت یورو۳ تنها تا پایان سال جاری پذیرفته شده است.
 دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌های کشور تاکید کرد: مهلت آمادگی جهت تولید موتورسیکلت یورو۴ تنها تا پایان سال جاری است و در ابتدای سال ۹۸ تولیدکنندگان باید موتورسیکلت‌های یورو۴ به فروش برسانند بنابراین پلاک‌گذاری موتورسیکلت یورو۳ تنها تا پایان سال جاری پذیرفته شده است.

به گزارش ایلنا، وحید حسینی در بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی موتورسیکلت با اشاره به وضعیت تولیدی و فناوری موتورسیکلت‌ها گفت: در مجموع روند ارتقای فناوری سطح آلایندگی از یورو۳ به یورو۴ رضایت‌بخش است.

وی با اشاره به آلایندگی بالای موتورسیکلت‌های کاربراتوری و توقف تولید آن‌ها اظهار داشت: محصولات کیت انژکتوری که انژکتوری غیرواقعی هستند نباید تولید و یا به هر شکلی وارد بازار ایران شوند. متاسفانه تعدادی موتور طرح سی جی کاربراتوری که در برخی شرکت‌ها انبار شده است که به‌علت عدم اثر گذاری بر کاهش آلودگی هوا نباید وارد بازار مصرف داخل شوند.

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌های کشور ادامه داد: خوشبختانه ایستادگی سازمان حفاظت محیط زیست جهت اجرای قوانین، باعث ارتقای کیفی صنعت موتورسیکلت شده و محصولات بسیار بهتری وارد بازار شده است.

حسینی افزود: در خصوص موتورسیکلت برقی نیز هنوز صنعت موتورسیکلت‌سازان محصول قابل قبول و مورد استفاده در کلانشهر‌هایی مانند تهران با ترافیک زیاد و شیب بالا را ارایه نداده است. در صورت تولید محصول مناسب، دولت و شهرداری تهران آماده حمایت از محصولات با کیفیت برقی هستند.

وی با بیان اینکه ایده ایجاد سامانه سواپ باتری قابل طرح در شورای اسلامی شهر تهران جهت دریافت حمایت است، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی خود را جهت همکاری و حمایت از اسقاط موتورسیکلت و نوسازی ناوگان به منظور جایگزینی کاربراتوری‌ها با انژکتوری اعلام می‌کند.

گفتنی است دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌های کشور، بنابر دعوت انجمن صنعت موتورسیکلت ایران اقدام به بازدید از یکی از واحد‌های تولیدی موتورسیکلت مستقر در جاده قم، به ظرفیت تولید اسمی ۴۰۰ هزار دستگاه در سال کرد.

با توجه به مصوبه «استاندارد آلایندگی تولید موتور سیکلت» از ابتدای سال ۱۳۹۷ با استاندارد روز اتحادیه اروپا (در حال حاضر یورو۴ است) تعیین شده و پلیس راهور ناجا طبق جدول مندرج اقدام به شماره‌گذاری می‌کند، اما پیرو درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعویق آغاز تولید موتورسیکلت یورو۴ به دلیل لغو شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فاصله اندک زمانی بین اجرای استاندارد یورو۴ در اتحادیه اروپا و عدم الزام آن در کشور‌های آسیایی که تأمین کننده عمده قطعات موتورسیکلت در کشور است، امکان تولید موتورسیکلت با استاندارد یورو۴ در سال ۱۳۹۷ میسر نشده است.

بر این اساس هیات وزیران در جلسه ۳ تیرماه ۱۳۹۷ برنامه زمان‌بندی اجرای استاندارد‌های اعمال حدود مجاز آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزینی را اصلاح کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین