|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۲۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
این سخنان هاشمی درحالی مطرح شد که امروز برخی منابع خبر دادند در جلسه هماهنگی اعضای شورا بین علیخانی و بهاره آروین دیگر عضو شورا که در حمایت از پورسیدآقایی برخاسته بود درگیری لفظی رخ داده که علیخانی این موضوع را در گفت وگو با خبرنگاران تکذیب کرد.
 هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه درحالی با تذکر رئیس این نهاد به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت آغاز شد که محسن هاشمی خطاب به محسن پورسید آقایی تاکید کرد: نباید به تذکرهای اعضای شورا به صورت شبهه ناک آن هم در رسانه ها پاسخ داد.

 اشاره هاشمی به تذکر سه شنبه هفته گذشته محمد علیخانی عضو شورای شهر بر می گردد که خطاب به پورسیدآقایی مبنی بر قرارداد یکصد میلیون تومانی با مرکز افکارسنجی ایسپا درمورد طرح ترافیک گفت: برای گزارش 20 صفحه ای، قراردادی بدون طی تشریفات قانونی و برخلاف آیین نامه معاملات شهرداری در معاونت حمل و نقل و ترافیک به مبلغ یک میلیاردریال منعقد شده است.
پورسیدآقایی هفته گذشته در واکنش به این تذکر عضو شورای اسلامی در نامه ای که خبرساز شده بود آورد: علیخانی بار دیگر مطالب کذبی را در صحن شورا مطرح کرد؛ برخلاف ادعای ایشان مبلغ مورد نظر برای قرارداد یک دهم آنچه ادعا شده بوده و هنوز ریالی بابت آن پرداخت نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرده بود: همانگونه که در عمل نشان داده ام اهل رانت دادن به کسی نیستم و به همین سبب اجازه مداخله های غیرقانونی و اعمال نظر غیرکارشناسی در حوزه مسئولیتی خود نخواهم داد.

به گزارش ایرنا این تذکر به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درحالی بود که ارایه طرح ترافیک سیار به اعضای شورا توسط پورسیدآقایی و نیز ارایه طرح ترافیک به برخی نمایندگان مجلس با نام خبرنگاران خبرساز شده بود.

پورسیدآقایی که طرح ترافیک امسال را متفاوت با سال های گذشته اجرا کرده است مدعی شده بود اجازه استفاده از رانت طرح ترافیک را به هیچکس نخواهد داد؛ از نظر وی حق استفاده خبرنگاران و رسانه ها نیز از طرح ترافیک برای تهیه گزارش از سطح شهر رانت تعبیر شده بود که اعتراض بسیاری از رسانه ای ها را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز در ادامه تذکرهای خود خطاب به پورسیدآقایی گفت: نباید پورسیدآقایی درفضای مجازی و به صورت شبهه ناک به این تذکر پاسخ می داد، البته دیروز وی آمد و در این خصوص معذرت خواهی کرد اما نباید این روند به صورت الگو برای مدیران شهری بدل شود.

به گفته هاشمی، یکی از دلایل تاخیر نیم ساعته اعضای شورا به جلسه امروز نیز این بود که اعضا تصمیم گرفتند به صورت محتوایی وارد این مساله شوند.

این سخنان هاشمی درحالی مطرح شد که امروز برخی منابع خبر دادند در جلسه هماهنگی اعضای شورا بین علیخانی و بهاره آروین دیگر عضو شورا که در حمایت از پورسیدآقایی برخاسته بود درگیری لفظی رخ داده که علیخانی این موضوع را در گفت وگو با خبرنگاران تکذیب کرد.

علیخانی همچنین در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورا با تشکر از حمایت هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: تذکر و مباحث من شخصی نیست و فقط جنبه کاری دارد.

وی سپس به جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا اشاره و با تکذیب برخی اخبار رسانه ها مبنی بر درگیری لفظی خودش با پورسیدآقایی بیان کرد: درگیری در جلسه هم اندیشی امروز صحت ندارد و اصلا پورسیدآقایی در این جلسه حضور نداشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: شخصا از علیخانی و بهاره آروین (اعضای شورا) خواهش کردم نطق های خود را امروز ارایه نکنند و سوءتفاهم پیش آمده با رسیدگی محتوایی حل شود.
هاشمی در ادامه خطاب به پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: نباید از موضوعات و تذکرات دلسوزانه اعضای شورا برداشت شخصی شود.

احمد مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در ابتدای سخنان خود در شورا اظهارداشت: حفظ حریم و حرمت اعضای شورای شهر همیشه باید مورد نظر مدیران شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه اگر این روند ادامه داشته باشد معلوم نیست سه سال آینده چه می شود افزود: باید اگر مسأله ای هم هست بین خودمان حل شود.

افشین حبیب زاده دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه باتشکر از رئیس شورا بابت توجه به نامه مبادله شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد تا بعد از این شاهد چنین پاسخگویی در قبال وظیفه نظارتی شورای شهر نباشیم.
وی از علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز که از پاسخ به این نامه خودداری کرده است تشکر کرد.

شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با انتقاد از رفتار پورسید آقایی گفت: ایشان را به ماده ۲۴ آیین نامه اداری شورا ارجاع می‌دهم.

وی افزود: اگر ایشان به این ماده توجه می کردند به محض اینکه عضوی از شورا تذکر داد پاسخ را در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر نمی کردند.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: از رئیس شورا درخواست می‌کنم این موضوع را در سطح شهردار تهران پیگیری کند.

براساس گزارش ها از جمله محورهای دستور جلسه امروز شورا، بررسی یک فوریت اصلاح الگوی مصرف آب، برق و سوخت در شهرداری تهران و دو طرح یک فوریتی دیگر از جمله ' الزام شهردای تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی' و 'ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران' اعلام شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین