|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۲۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری گروهی از سارقان خشن که اقدام به زورگیری از افراد رهگذر و عابران پیاده کرده بودند، خبر داد.
 معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری گروهی از سارقان خشن که اقدام به زورگیری از افراد رهگذر و عابران پیاده کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، در ادامه اقدامات پلیس آگاهی در برخورد با سارقان خشن، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که یکی از متهمان تحت تعقیب این اداره به نام مسعود  27 ساله که از اواخر سال گذشته و پس از دستگیری گروهی از سارقان خشن و زورگیر تحت تعقیب قرار گرفته بود، به تازگی اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقان به عنف کرده است.

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اطمینان از صحت اطلاعات به دست آمده و با بهره‌گیری از سوابق مسعود اقدام به شناسایی محل تردد وی در قهوه خانه‌های منطقه سلطان آباد کرده و به منظور شناسایی دیگر اعضای گروه جدید سارقان، این محل را تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار داده و موفق به شناسایی پنج عضو دیگر این گروه از سارقان زورگیر به نام های مرتضی 29 ساله، میثم 27 ساله، مسعود25 ساله، امیر29 ساله، نادر24 ساله و وحید22 ساله و مخفیگاه های آنها در شهرستان های اسلامشهر و بهارستان بود، شدند.

همزمان با اقدامات نامحسوس پلیسی برای شناسایی این گروه از سارقان و مخفیگاه های آنها ، شکایت های مشابهی مبنی بر زورگیری از افراد رهگذر و عابران پیاده در سطح شهر تهران به‌ویژه در مناطق یافت آباد، عبدل آباد، نواب، تهرانپارس، نعمت آباد، جیحون، فلاح و ... مبی بر اینکه گروهی از سارقان زورگیر با استفاده از موتورسیکلت های طرح هوندا 125 و آپاچی در قالب گروه های دو، سه و بعضا 4 نفره اقدام به زورگیری و سرقت وجوهات و گوشی های تلفن همراه آنها کرده‌اند، به اداره پنجم پلیس آگاهی اعلام شد.

همزمان با شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقان خشن در منطقه سلطان آباد و وقوع سرقت های مشابه زورگیری در تهران، تصاویر به‌دست آمده از متهمان از سوی ده‌ها مالباخته مورد شناسایی قرارگرفت و بلافاصله هماهنگی های لازم با شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان های اسلامشهر و بهارستان اعزام شده و کلیه متهمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمان دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت و عضویت در گروه سارقان شده اما پس از اطلاع از دستگیری دیگر همدستان خود، ارائه مستندات غیرقابل انکار و نهایتا مواجهه حضوری با ده‌ها مالباخته و شناسایی دقیق آنها از سوی شکات ومالباختگان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به سرقت های به عنف و زورگیری از عابران پیاده و افراد رهگذر به شیوه پرسه زنی با موتورسیکلت در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند.

در زمان دستگیری متهمین و در بازرسی از مخفیگاه های آنها، چندین دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 و آپاچی متعلق به اعضای گروه نیز توقیف و به پلیس آگاهی منتقل شد که متهمان صراحتا به انجام سرقت های خود با آنها اعتراف کردند.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره گردنبند قاپی و موبایل قاپی همراه با استفاده از سلاح سرد و شناسایی دقیق متهمان از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهمان برای ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گفتند دعوت کرد تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

داوود فرد همچین با اشاره این پرونده به شهروندان هشدار داد: در منظر دید قرار دادن اموال باارزش و گران قیمت بویژه طلاجات و گوشی های تلفن همراه مدل بالا ، آنها را به سوژه هایی مناسب برای سرقت از سوی گروهی از سارقین عمدتا جوان و خشن بدل می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین