|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۲۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
تارنمای «لیبیا الاحرار» نیز به نقل از «فضل الله السعیطی» فرمانده گروهان «شهدای سلطان اجدابیا» نوشت، در این درگیری ها 12 عنصر داعشی و از جمله «محمود البرعصی » یکی از فرماندهان داعش کشته شدند.
 منابع نظامی و رسانه ای لیبیایی اعلام کردند 13 عنصر داعشی در درگیری مسلحانه با نیروهای ارتش در منطقه «العقیله» واقع در شمال این کشور کشته شدند.

تارنمای «لیبیا الخبر» نوشت، نیروهای اتاق عملیات اجدابیا و سرت و همچنین نیروهای دوگردان 166 و طارق بن زیاد با عناصر داعشی در منطقه العقیله و نزدیکی اجدابیا درگیر شدند که در اثر آن 13 داعشی کشته شده و شماری دیگر نیز پا به فرار گذاشتند.

تارنمای «لیبیا الاحرار» نیز به نقل از «فضل الله السعیطی» فرمانده گروهان «شهدای سلطان اجدابیا» نوشت، در این درگیری ها 12 عنصر داعشی و از جمله «محمود البرعصی » یکی از فرماندهان داعش کشته شدند.

السعیطی افزود، پس از بررسی های اطلاعاتی دقیق، شماری از عناصر داعشی در منطقه به محاصره درآمدند و پس از آن درگیری ها آغاز شد که تلفات زیادی به آن ها وارد آمد.

عناصر داعشی صبح سه شنبه به یک مرکز پلیس در العقیله واقع در 120 کیلومتری غرب شهر اجدابیا حمله کردند و دو پلیس را کشته و یک نفر دیگر را نیز زخمی کردند و این مرکز پلیس و تجهیزات موجود در آن را به آتش کشیدند.آن ها پس از آن به پمپ بنزین این شهر و برخی فروشگاه ها حمله کردند.

رسانه های لیبیایی این حمله داعش را در این منطقه طی ماه های اخیر بی سابقه دانستند و با تیتر «داعش بار دیگر از لیبی سر برآورد» این خبر را منتشر کردند.

رسانه های محلی لیبی هدف از این حمله داعش را تامین نیازهای ضروری مانند بنزین و مواد خوراکی دانستند.

لیبی از سال 2011 و پس از سرنگونی رژیم قذافی با مشکل بی ثباتی و درگیری های داخلی دست و پنجه نرم می کند و اکنون دو دولت موازی در لیبی حکومت می کنند، نخست دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که ریاست آن را «فایز السراج» بر عهده دارد و جامعه بین الملل از آن حمایت می کند و دولت دیگر، دولت مستقر در شرق این کشور (طبرق) و مورد حمایت مجلس نمایندگان است که از ژنرال حفتر فرمانده ارتش لیبی حمایت می کند.
خاورم **2041**
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین