|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۲۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
وزیر نیرو گفت: براساس برنامه دو نیروگاه برق جدید وارد مدار می شوند همچنین مشکلات تعدادی از نیروگاه های موجود برطرف شده است.
 وزیر نیرو گفت: براساس برنامه دو نیروگاه برق جدید وارد مدار می شوند همچنین مشکلات تعدادی از نیروگاه های موجود برطرف شده است.

به گزارش خانه ملت،‌ رضا اردکانیان در خصوص نشست امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی  مجلس اظهار داشت: آب یکی از معدود عرصه های چند انضباطه است هر چند که در دولت یک وزارتخانه به اسم وزارت نیرو به موضوع آب در کنار موضوعات برق و انرژی می پردازد، آب یک مقوله میان بخشی است به این معنا که به سامان رسیدن آن در کشور مستلزم همکاری بخش های مختلف است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به درستی این زمان را که هنوز فاصله قابل ملاحظه ای با فصل بودجه دارد برای برگزاری این نشست انتخاب کرده است، گفت: با دعوت مشترک از سازمان هایی که در دولت با موضوع آب سر و کار دارند از جمله سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی، این عرصه مورد بحث قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نشست برگزار شده جلسه اول بود که با ادامه آن بحث کردن در خصوص عرصه هایی مانند بودجه، ساز وکارهای میان بخشی و اصلاح ساختارهای داخلی دستگاه ها را شروع می کنیم، عنوان کرد: عملکردها باید به نحوی باشد که بتوانیم با آب موجود امنیت غذایی و موضوع آب شرب و بهداشت را مدنظر قرار دهیم و در نهایت با الگوی صحیح مصرف آب با بحران مواجه نشویم.

اردکانیان در خصوص وضعیت قطعی برق در کشور و اینکه آیا قطعی های برق تا پایان تابستان ادامه دارد یا خیر، اظهار داشت: امیدواریم قطعی های برق تا پایان تابستان ادامه نداشته باشد، در حال حاضر قطعی برق ارتباط مستقیمی با دما و درجه حرارت دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر با پدیده گرما و افزایش دما به شکل ثابت مواجه هستیم که در نقاط مختلفی از دنیا این موضوع وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم با کاهش دما مقدار کسری تولید برق را تامین و از آن عبور کنیم، از همکاری ای که مردم دارند صمیمانه تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولید برق کشور در حال وارد شدن به مدار هستند، ادامه داد: تعدادی نیروگاه در نکا و تبریز مشکلاتی داشتند که با تلاش شبانه روزی نیروهای فنی صنعت برق مشکل آن ها رفع شده و همچنین دو نیروگاه جدید نیز مطابق برنامه وارد مدار می شوند.

وزیر نیرو در پایان در خصوص قطعی آب به منظور ذخیره بیشتر وجود دارد، اظهار داشت: برنامه ای در زمینه قطعی آب وجود ندارد، با همکاری مردم در مصرف صحیح امیدواریم با چنین شرایطی مواجه نشویم هرچند که این موضوع ارتباط مستقیمی با نوع مصرف دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین