|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۲۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
آتش سوزی در شمال شرق آتن همچنان قربانی می گیرد و براساس آمار رسمی شمار کشته شدگان به 76 نفر رسیده است.
آتش سوزی در شمال شرق آتن همچنان قربانی می گیرد و براساس آمار رسمی شمار کشته شدگان به 76 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی، شب گذشته از روستای «ماتی» واقع در ساحل شرقی منطقه «آتیکا» که در 35 کیلومتری شرق شهر آتن پایتخت یونان قرار دارد، آغاز شد و مناطق دیگر را در برگرفت.

بر اساس گزارش سه شنبه شب نیروهای آتش نشانی ، اجساد قربانیان شناسایی شده است و احتمال افزایش این رقم وجود دارد، زیرا هنوز نیروهای امداد در جستجوی خانه به خانه برای یافتن اجساد احتمالی باقی مانده تلاش می کنند.

تعداد زیادی بر اساس گزارش ها مفقود الاثر هستند.
در این حادثه که در طول تاریخ یونان بی سابقه است ، 187 نفر زخمی و به بیمارستان های انتقال داده شده اند که 25 نفر از آنان کودکان خرد سال هستند.
' پروگوپیس پلوپلس' رییس جمهور یونان لحظاتی پیش طی پیامی که از رسانه های این کشور منتشر شد ضمن ابراز تاسف و تاثر خود ار این حادثه دلخراش، گفت: ملت و احزاب سیاسی باید در کنار هم و متحد باشند زیرا هرگاه دچار تفرقه شدیم هزینه سنگینی پرداخت کرده ایم و باید برای مقابله با مشکلات ملی بصورت متحد عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: دولت مواظف به حفظ امنیت شهروندان و یاری رساندن به آنان است و تمام توان خود را برای انجام این مهم را بکار خواهیم گرفت.
روستای ماتی، ویجینا، رفینا و نئو ماکری محل تفریح و مکانی مهم برای گذراندن تعطیلات یونانیان و گردشگران خارجی است.
در حالی که مهار آتش در بخش هایی از کنترل خارج شده است، مقام های این کشور خواستار کمک های بین المللی شده اند.

قبرس و اسپانیا برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرده اند.
به گفته مقام های یونان، پهپادهای آمریکایی برای نظارت و رهگیری فعالیت احتمالی مشکوک در جریان آتش سوزی، مورد استفاده قرار می گیرند.
مقام های یونان اعلام کرده اند که آتش سوزی در یونان امری غیر معمول نیست اما وقوع همزمان در چند منطقه بی سابقه ، مشکوک و قابل اتمل است.
بر اثر این آتش سوزی تاکنون بیش از 200 منزل مسکونی و بیش از 350 خودرو در آتش سوخته است.

مقام های یونان از ساکنان یک منطقه ساحلی خواسته اند منازل خود را ترک نکنند و فقط منتظر کمک ها و راهنمایی های مسئولان آتش نشانی باشند زیرا مناطق زیادی از جمله جاده ها و جنگل ها شرایط غیر قابل پیش بینی دارند.
اتحادیه اروپا به عملیات اعزام نیرو و تجهیزات از کشورهای عضو برای مهار آتش سرعت بخشیده است.
«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا گفت که هر گونه اقدام ممکن برای کمک رسانی، به کار گرفته می شود.

' دیمتریس جناکاس' سخنگوی دولت یونان نیز دقایقی پیش اعلام کرد: 100 میلیون یورو بطور اضطراری برای کمک به آسیب دیدگان اختصاص داده شده است، شهروندان این مناطق تا مدت شش ماه از پرداخت مالیات معاف هستند.

کمک های مردمی و یونانیانی که در خارج زندگی می کنند در حال جمع آوری است و این کمک ها به بازسازی منازل مسکونی آسب دیدگان اختصاص داده خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین