|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۲۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
مسوت اوزیل، ستاره تیم ملی آلمان، به طور رسمی از بازی های ملی خداحافظی کرد.
مسوت اوزیل، ستاره تیم ملی آلمان، به طور رسمی از بازی های ملی خداحافظی کرد.

این هافبک باتجربه آلمانی امروز به انتقاداتی که درباره دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پیش از جام جهانی، مطرح شده بود، پاسخ داد و آنها را نامحترمانه و نژادپرستانه توصیف کرده بود.

اوزیل و ایلکای گوندوغان چند روز پیش از آغاز جام جهانی با اردوغان دیدار کرده بودند و عکس هایی که از این دیدار منتشر شده بود، واکنش های تندی را در آلمان به همراه داشت. حتی افرادی مانند الیور بیرهوف و اتمار هیتسفیلد اعلام کردند که این دو بازیکن نباید در رقابت های جام جهانی برای آلمان به میدان بروند.

اوزیل که عصر امروز به این انتقادات واکنش نشان داده بود، دقایق پیش با انتشار متنی در صفحه توئیترش، اعلام کرد که دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهد کرد.

او نوشت:" رفتاری که از سوی فدراسیون فوتبال آلمان و خیلی های دیگر با من شد، باعث شده که دیگر نخواهم پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کنم. احساس می کنم که دیگر به من نیاز ندارند و فکر می کنم دستاوردهایی که از اولین بازی ملی ام در سال 2009 داشتم، فراموش شده است.

این تصمیم را با ناراحتی و بعد از بررسی های زیاد، به دلیل اتفاقات اخیر، گرفتم. من تا زمانی که این احساس عدم احترام و نژادپرستی را دارم، دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهم کرد. من همیشه با احساس غرور و هیجان، پیراهن آلمان را به تن می کردم اما دیگر این احساس را ندارم.

گرفتن این تصمیم بسیار دشوار بود زیرا همیشه با تمام وجود برای هم تیمی هایم، کادر فنی و مردم آلمان بازی کردم. اما وقتی مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال آلمان چنین رفتاری با من دارند، به ریشه های ترک من بی احترامی می کنند و خودخواهانه من را به تبلیغات سیاسی وصل می کنند، دیگر نمی توانم ادامه بدهد.

من به این دلیل فوتبال بازی نمی کنم و اینطور نیست که عقب بنشینم و کاری نکنم. نژادپرستی هرگز نباید پذیرفته شود."

 منبع : ورزش سه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین