|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۲۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر آمازون، تویوتا موتورز و الوکا خود را آماده مقابله با پیامدهای اقدامات دولت ترامپ و تعرفه‌های جدید تجاری می کنند.
 شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر آمازون، تویوتا موتورز و الوکا خود را آماده مقابله با پیامدهای اقدامات دولت ترامپ و تعرفه‌های جدید تجاری می کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، هر چند که این شرکت‌ها خواهان پرهیز از رویارویی مستقیم با رئیس جمهوری آمریکا هستند اما می خواهند تا حد ممکن آثار این اقدامات وی را کاهش دهند. یک منبع آگاه به رویترز گفت هاست آمازون- بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان- در حال صحبت با صاحبان صنایع با نفوذ، به راه انداختن کمپین های تبلیغاتی مجازی و لابی با مقامات دولت ترامپ است.

واحد آمریکای شمالی خودرو سازی تویوتا که در آمریکا مستقر است نیز کارکنانش را برای یک راهپیمایی اعتراض آمیز در واشنگتن دعوت کرده است. رئیس این واحد در هفته های اخیر دیدارهایی با اعضای کنگره آمریکا داشته است تا با آن ها در خصوص آثار تعرفه های جدید رایزنی کند.

نمایندگان شرکت جنرال موتورز نیز که اقدام ترامپ به خروج از پیمان تجارت آزاد نفتا، بر عملکرد آن ها تاثیر گذاشته است دیدارهایی با اعضای کنگره و دولت ترامپ داشته اند. این خودروسازی ماه گذشته اعلام کرده بود که تعرفه ها منجر به کاهش حضور آن ها در بازارهای داخل و  جهانی خواهد شد.

شرکت الوکا نیز اعلام کرده است که به دلیل اعمال تعرفه بر واردات آلومینیوم از کانادا، ۱۴ میلیون دلار در ماه زیان می‌بیند. به علاوه، اعمال تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین می‌تواند شبکه وارداتی صنایع آمریکایی را مختل کند.

به گفته روزنامه نیویورک تایمز، در حال حاضر اپل تنها شرکت بزرگ آمریکایی است که موفق شده است دولت ترامپ را برای معافیت تعرفه‌های وارداتی گوشی‌های تولید شده خود در چین، قانع کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین