|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰
کد خبر: ۲۲۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
آگهی‌های دولتی، دیگر راه درآمد روزنامه‌هاست و به فضای اقتصادی دولت برمی‌گردد؛ البته دولت امروزه با فضای اقتصادی خیلی خوبی سروکار ندارد و نتوانسته این فضا را دنبال کند. اگر این موارد را کنار هم بگذاریم، می‌بینیم که مسیرها یکی پس از دیگری ضربات خود را بر پیکره مطبوعات می‌زنند و ما متأسفانه شاهد این روند هستیم.
مشکلات اقتصادی روزنامه‌های بخش خصوصی و بحران کاغذ که مدتی است دامن‌گیر مطبوعات شده همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اتفاق، روزنامه همبستگی هم به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد. در این راستا معاون مطبوعاتی معتقد است که حوزه مطبوعات صرفا یک حوزه مطبوعاتی و فرهنگی نیست، بلکه به عوامل متعدد اقتصادی مرتبط است.

محمد سلطانی‌فر در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تعطیلی مطبوعات اظهار کرد: ما متأسفانه شاهد تعطیلی خاموش مطبوعات به دلیل گرانی‌ها و جریان بد اقتصادی که در این حوزه شکل گرفته، هستیم. این مسیر تأسف‌بار است اما حوزه مطبوعات صرفا یک حوزه مطبوعاتی و فرهنگی نیست بلکه به عوامل متعدد اقتصادی مرتبط است. اگر به درآمدهایی که یک رسانه را روی پای خود نگه می‌دارد نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تمامی این عوامل، اول اقتصادی است و بعد مطبوعاتی.

او ادامه داد: آگهی‌های خاصی که مطبوعات می‌گیرند از جمله مواردی است که باید در شکل‌گیری اقتصاد شکوفا شکل بگیرد اما به دلیل اینکه اقتصاد شکوفا نیست متأسفانه این مسیر هم رو به افول است. گرانی کاغذ مطبوعات به ده‌ها دلیل و پارامتر داخلی و خارجی شکل می‌گیرد که دست به دست هم داده‌اند تا یک جای دیگری بر پیکره نحیف مطبوعات ضربه بزنند و آن را تحت تأثیر قرار دهند.

معاون مطبوعاتی اضافه کرد: آگهی‌های دولتی، دیگر راه درآمد روزنامه‌هاست و به فضای اقتصادی دولت برمی‌گردد؛ البته دولت امروزه با فضای اقتصادی خیلی خوبی سروکار ندارد و نتوانسته این فضا را دنبال کند. اگر این موارد را کنار هم بگذاریم، می‌بینیم که مسیرها یکی پس از دیگری ضربات خود را بر پیکره مطبوعات می‌زنند و ما متأسفانه شاهد این روند هستیم.

سلطانی‌فر در پایان با اشاره به کارگروه جلوگیری از گرانی کاغذ در معاونت مطبوعاتی گفت: ما در معاونت مطبوعاتی توانستیم یک کارگروه کاغذ راه بیندازیم که جلوی تأثیرگذاری فاجعه‌گونه قیمت کاغذ را بگیرد و سعی کردیم در مسیری که در حال شکل گرفتن است، آن را کنترل کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین