|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۲۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
"اف‌بی‌آی معتقد است که تلاش‌های دولت روسیه با کارتر پیج و شاید سایر افراد دیگر وابسته به کمپین ترامپ هماهنگ شده بود." همچنین این اسناد تاکید دارند که پیج "با مقام‌های دولت روسیه شامل افسران اطلاعاتی روس رابطه برقرار کرده است."
اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اسناد مرتبط با جاسوسی از مشاور سابق کمپین انتخاباتی ترامپ را منتشر کرد. این بخشی از تحقیقاتی است تا روشن شود آیا او برای تضعیف انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با دولت روسیه همدستی داشته است یا خیر.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گزارش ۴۱۲ صفحه‌ای که عمدا سانسور شده بود و اف‌بی‌آی شامگاه شنبه آن را منتشر کرد، شامل درخواست‌های شناسایی و جاسوسی به دادگاه جاسوسی اطلاعات خارجی و هشدارهایی درباره تحقیقات علیه کارتر پیج، مشاور سابق ترامپ است.

در درخواست جاسوسی که اکتبر ۲۰۱۶ فایل شد، آمده است: "اف‌بی‌آی معتقد است که کارتر پیج با دولت روسیه همدستی و توطئه داشته است." اسناد منتشر شده شامل درخواست‌ها و احکام تجدید شده است که سال ۲۰۱۷ پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ثبت شده‌اند. کارتر پیج هرگونه اتهامی مبنی بر اینکه عامل دولت روسیه بوده باشد، رد می‌کند و هنوز علیه او اعلام جرم نشده است.

نیویورک تایمز شنبه گزارش داد، پس از آنکه آنها درخواستی با سایر سازمان‌های خبری ثبت کردند وزارت دادگستری آمریکا یک سری کپی از اسناد مذکور را در اختیار آنها قرار داد.

در این اسناد آمده است، "اف‌بی‌آی معتقد است که تلاش‌های دولت روسیه با کارتر پیج و شاید سایر افراد دیگر وابسته به کمپین ترامپ هماهنگ شده بود." همچنین این اسناد تاکید دارند که پیج "با مقام‌های دولت روسیه شامل افسران اطلاعاتی روس رابطه برقرار کرده است."

قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی تصریح کرده‌اند که اف‌بی‌آی در زمانی که به دنبال نظارت بر کارتر پیج در اکتبر ۲۰۱۶ بود، مرتکب اقدامات جدی اشتباه شد. کارتر پیج در تاریخ مذکور مدت زمان کوتاهی بود که از کمپین ترامپ جدا شده بود.

با این حال، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا شنبه گفت: "این اسناد شواهد روشنی هستند از هماهنگی روسیه با کارتر پیج برای تضعیف و نفوذ غیرقانونی و نامناسب به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا."



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین