|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۶
کد خبر: ۲۲۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
پیشتر نیز مارگاریتا سیمونیان، سردبیر پایگاه خبری راشاتودی به نقل از منابع خودش اعلام کرد که اکوادور آماده است تا طی چند هفته یا چند روز آتی آسانژ را به دولت انگلیس تحویل دهد.
 یکی از سردبیران نشریه "آنلاین اینترسپت" گزارش داد، رئیس‌جمهور اکوادور با مقامات انگلیسی درخصوص رفع حفاظت از پناهندگی بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در حال توافق است و یا تاکنون به توافقی دست یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، لنین مورنو، رئیس‌جمهور اکوادور به عنوان بخشی از تور اروپایی‌اش بین روزهای ۲۲ تا ۲۸ ژوئیه (۳۱ تیر تا ۶ مرداد) به انگلیس سفر می‌کند.

سفر وی یک سفر رسمی اعلام نشده است و در نتیجه قرار نیست وی با مقامات عالی‌رتبه انگلیس دیدار داشته باشد و در عوض در تاریخ ۲۴ ژوئیه (۲ مرداد) در نشست جهانی معلولیت و ناتوانی شرکت خواهد کرد؛ نشستی که دولت انگلیس یکی از میزبانان آن خواهد بود.

گلن گیرینوالد، یکی از سردبیران نشریه آنلاین اینترسپت که به خاطر سری گزارشات درباره برنامه‌های جاسوسی و نظارتی آمریکا بر مبنای اسناد منتشر شده توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار و افشاگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا معروف است، گفت: با این حال انتظار می‌رود رئیس‌جمهور اکوادور از سفرش به جزایر بریتانیا برای نهایی کردن توافقی استفاده کند که تحت آن اکوادور حفاظت از پناهندگی جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را لغو خواهد کرد.

گرینوالد همچنین از ویکی‌لیکس و دیگر افشاگرانی که برای وب‌سایت اینترسپت اسناد و مدارک فراهم می‌کنند،‌ حمایت و دفاع کرده است.

وی با اشاره به منابع ناشناس نزدیک به وزارت خارجه اکوادور و دفتر ریاست جمهوری این کشور گفت: مورنو اگر تاکنون توافقی را نهایی نکرده باشد اما به نهایی کردن توافقی نزدیک شده است. براساس این توافقنامه بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس طی چند روز آتی از سفارت اکوادور در لندن خارج و به مقامات دولت انگلیس تحویل داده می‌شود.

پیشتر نیز مارگاریتا سیمونیان، سردبیر پایگاه خبری راشاتودی به نقل از منابع خودش اعلام کرد که اکوادور آماده است تا طی چند هفته یا چند روز آتی آسانژ را به دولت انگلیس تحویل دهد.

به گفته گرینوالد چنین رویدادی ممکن است در بهترین حالت منجر به این شود که آسانژ برای دست‌کم یکسال دیگر به زندان فرستاده شود و این بدان معناست که آسانژ بدون محاکمه و تفهیم جرم نزدیک به یک دهه را در زندان سپری کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین