|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۲۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۰
دبیر‌ ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: رئیس جمهور پروژه احیای دریاچه ارومیه را پروژه ویژه و ماندگار اعلام کرده و امید است با تلاش همه مسئولان، تا پایان سال ۱۳۹۸ آب وارد دریاچه شود.
 دبیر‌ ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: رئیس جمهور پروژه احیای دریاچه ارومیه را پروژه ویژه و ماندگار اعلام کرده و امید است با تلاش همه مسئولان، تا پایان سال ۱۳۹۸ آب وارد دریاچه شود.

عیسی کلانتری در بازدید سرزده از پروژه طرح تأمین بخشی از نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه در شهرستان نقده، اظهار داشت: رئیس جمهور پروژه احیای دریاچه ارومیه را پروژه ویژه و ماندگار اعلام کرده و امید است با تلاش همه مسئولان، تا پایان سال ۱۳۹۸ آب وارد دریاچه شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه طرح تأمین بخشی از نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه است، افزود‌: این طرح مشکل مالی ندارد و با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار و 100 میلیارد تومان در جنوب شرق دریاچه ارومیه در دست اجرا است.

دبیر‌ ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه وضعیت امروز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته چهار سانتی متر بیشتر شده است، تصریح کرد: اعتبار کل پروژه دو هزار و 100 میلیارد تومان است که تاکنون با یک‌هزار و 100 میلیارد تومان هزینه کرد، طی چهار سال گذشته به پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد رسیده است.

وی که به نمایندگی از ریاست جمهور امروز سی‌ام تیر از این پروژه بازدید به عمل آوردند، گفت: رئیس جمهور در دیدار هفته گذشته بر ضرورت تکمیل و بهره‌برداری تا پایان سال ۱۳۹۸ تاکید کردند.

کلانتری همچنین اظهار داشت: این طرح عظیم با تلاش بیش از دو هزار نفر از کارگران و مهندسان بومی استان در دست اجرا بوده و یکی از مهمترین اقدامات دولت دوازدهم برای احیای نگین فیروزه‌‌ای‌شمال‌غرب کشور است.

وی ابراز داشت: ظرفیت تامین حقآبه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل این طرح به میزان سالانه ۶۴۰میلیون مترمکعب برنامه‌ریزی‌ شده و سایر منابع مورد نیاز دریاچه بالغ بر ۲۰۰ پروژه در دست حوزه آب کشاورزی در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و شهرستان سقز استان کردستان تأمین خواهد شد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین