|
|
امروز: دوشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۲۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
در شرایط بحرانی به ویژه بحران های اقتصادی، روابط عمومی باید بسیار قدرتمند تر از همیشه نقش حیاتی خود را برای عبور از این بحران ها ایفا کند که در حال حاضر نیز روابط عمومی بیمه ایران چنین می کند.
دومین همایش تخصصی مسئولان روابط عمومی استانها و ستاد بیمه ایران با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین بیمه ایران ، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی و جمعی از مقامات ارشد رسانه ای دولت طی دو روز در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، در آیین گشایش این مراسم ابتدا پورکیانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در سخنانی با تاکید بر نقش والای روابط عمومی در برقراری و استحکام ارتباطات درون و برون سازمانی، افزود: نشست امروز ما حاوی پیام مهمی است. ما به جدیت تمام روابط عمومی بیمه ایران را در تمامی محورهایی که به توسعه شرکت منجر می شود تقویت و حمایت می کنیم.

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه در دوران نوین امروز هر سازمان و تشکیلاتی نیاز به یک روابط عمومی قدرتمند دارد، افزود: در شرایط بحرانی به ویژه بحران های اقتصادی، روابط عمومی باید بسیار قدرتمند تر از همیشه نقش حیاتی خود را برای عبور از این بحران ها ایفا کند که در حال حاضر نیز روابط عمومی بیمه ایران چنین می کند.

پورکیانی با تاکید بر این نکته که در چند سال اخیر شرکت سهامی بیمه ایران با بحران مالی بزرگی رو به رو بود که به تدریج در حال برطرف شدن است، اضافه کرد: یکی از مهم ترین اهداف بیمه ایران که هم اکنون تحقق یافته است این بود که ضریب خسارت پرتفوی شرکت بالا نرود که در این امر موفق بوده ایم و توانستیم پرتفوی های زیان ده را محول کنیم.

در ادامه این مراسم و پس از اجرای دو برنامه توسط گروه تواشیح خوانی و سرود اسراء، آقای سادات میر مدیرکل امور روابط عمومی و بین الملل بیمه ایران گزارشی مختصر از فعالیت های یک ساله روابط عمومی ارائه کرد.

مراسم با سخنرانی حسینی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه یافت. وی با اشاره به نظام اطلاع رسانی دقیق بیمه ایران که در حال توسعه است از کارگزاران روابط عمومی استان های بیمه ایران خواست سرعت انتقال پیام و اطلاع رسانی را در ابعاد درون و برون سازمانی بالاتر ببرند.

حسینی در ادامه با اشاره به ضرورت شفاف سازی در امور خبری و اطلاع رسانی سازمان های دولتی افزود: یکی از مهم ترین اصول پس از تولید محتوا و خبر، پایش و بازخورد گرفتن از این تولیدات به هنگام اجرای طرح هاست.

در ادامه این نشست متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا سخنان کوتاهی با عنوان «روابط عمومی و رسانه» ایراد کرد.

در ادامه هم قمصریان رئیس مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه در سخنانی کوتاه با اشاره به مشکلات اطلاع رسانی در کشور و به ویژه در سازمان ها و شرکت ها خواستار اصلاح و تقویت نظام گزارش گیری و گزارش دهی در روابط عمومی سازمان ها و شرکت های دولتی شد.

مراسم با اهدای بیمه نامه عمر و زندگی به تعدادی از هنرمندان کشور، مهدی یراحی،نادر سلیمانی، هادی کاظمی، یوسف صیادی و امیر کربلایی زاده و نیز تجلیل از چهار تن از پیشکسوتان و بازنشستگان روابط عمومی های بیمه ایران، آقایان غلامرضا صالح نیا، علی اکبر مؤمنیان، علی رضا فیلی و کامبیز محمدی ادامه یافت.

این نشست تخصصی با سخنرانی آقای اعلایی معاون توسعه و مدیریت منابع بیمه ایران ادامه یافت. وی در سخنانی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی های در دست اجرا ظرفیت فضای فعالیت روابط عمومی های بیمه ایران در استان ها بسیار توسعه خواهد یافت، گفت: بیمه ایران به عنوان یک بخش دولتی در جمع دیگر دستگاه های دولتی بیشترین تعامل را با بخش خصوصی دارد. وی افزود: به عنوان یک مجموعه اقتصادی معظم در جغرافیای اقتصادی کشور نقش والای خود را در زمینه توسعه اقتصادی کشور و گذر از بحران ها به نحو احسن ایفا خواهیم کرد.

سپس دکتر ضیایی پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی مبسوطی با عنوان «ظرفیت رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی» ایراد کرد که طی آن به بررسی تاریخچه ی ایجاد رسانه های اجتماعی، فناوری های مدرن و پیشرفته بر بستر اینترنت و موبایل پرداخت.

برپایی دو نشست تخصصی و توجیهی در قالب دو پنل مجزا، ادامه برنامه های روز نخست نشست تخصصی روابط عمومی های بیمه ایران بود.

دومین همایش تخصصی مسئولان روابط عمومی استانها و ستاد بیمه ایران در روز دوم با برپایی کارگاه آموزشی "روابط عمومی الکترونیک " با همکاری یکی از رسانه های اصلی و پرمخاطب کشور با موضوعات زیر ادامه یافت:

- روابط عمومی الکترونیک و رسانه های جدید ( سایت های خبری، کانال های پیام رسان و شبکه های اجتماعی) /  شناخت رسانه های جدید ( کانال های پیام رسان، شبکه های اجتماعی و ...) / ارتباط سازمان ها و مخاطبان در رسانه های جدید / روابط عمومی و رسانه های آنلاین / مخاطب شناسی / ارتباط شناسی / مدیریت و فعالیت روابط عمومی در کانال های پیام رسان /   خبر  و اطلاع رسانی در کانال های پیام رسان / راه های افزایش تاثیرگذاری کانال های پیام رسان / روابط عمومی و شبکه های اجتماعی و شهروند خبرنگاری  .

شایان ذکر است دومین همایش تخصصی مسئولان روابط عمومی استانها و ستاد بیمه ایران در روزهای 27 و 28 تیرماه 97 در مرکز همایشهای ایران زمین بیمه ایران برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین