|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۲۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
مدل سوپرلوكس اين خودرو 6 كيسه هوا دارد كه شامل: كيسه هواي پرده اي و كيسه هواي دو مرحله اي راننده است كه در بين خودروهاي داخلي اولين بار در اين خودرو طراحي و نصب مي شود و همچنين نماي ظاهري مدل سواري آن كاملا جديد است. همچنین کمربندهای پیش کشنده و ایربگ های جانبی سطح ایمنی خودرو را ارتقا بخشیده اند.
مدير پروژه SP100 در مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا گفت: در پروژه  SP100 سه مدل كاملا"به روز ايراني بر روي يك پلتفرم جديد طراحي شده كه رهام مدل سدان اين پلتفرم است و در طراحي نماي بيروني و چراغ هاي آن از پرنده شاهين الگو گرفته شده است.

به گزارش سايپانيوز، محمد كياحيرتي با اعلام اين خبر خاطرنشان كرد: در مگاپلتفرم SP100 سه مدل سواري، كراس اوور و هاچ بك طراحی شده و مدل سواری آن در مراحل نهایی پیش تولید قرار گرفته است، همچنین در طراحي اين خودروها حركت نويني انجام شده و محصولات جديد با مشخصاتي كاملا متمايز با محصولات قبلي سايپا متولد شده اند و با ورود خودروهاي اين پلتفرم چهره جديدي از سايپا در كشور معرفي خواهد شد.

كياحيرتي گفت: گروه خودروسازي سايپا با اتكاء به تجربه هاي ارزشمند خود در مونتاژ، طراحي و توليد خودروهاي پرايد، تيبا، ساينا و كوييك، با اجراي پروژه جديد SP100 در صنعت خودروسازي داخلي صاحب اعتبار خاص و ويژه اي خواهد شد و ورود محصولات جديد اين پروژه تاثير بسياري در ارتقاي تصوير ذهني مردم و مشتريان نسبت به برند سايپا خواهد داشت.

وي افزود: در اين پروژه ايمني محصول با هيچ خودروي داخلي كه تاكنون طراحي و عرضه شده، قابل مقايسه نيست و ايمني آن در بين خودروهاي داخلي منحصر به فرد است و از نظر استانداردهاي ايمني، توانايي كسب سه ستاره يورو Ncap را دارد و نتايج تست هاي مختلف مدل سواري اين پروژه فوق العاده و بسيار مثبت بوده است و همچنين در بين خودروهاي داخلي با اين سطح از ايمني تاكنون طراحي و توليد نشده است.

مدير پروژه SP100 در مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا بيان كرد: مدل سوپرلوكس اين خودرو 6 كيسه هوا دارد كه شامل: كيسه هواي پرده اي و كيسه هواي دو مرحله اي راننده است كه در بين خودروهاي داخلي اولين بار در اين خودرو طراحي و نصب مي شود و همچنين نماي ظاهري مدل سواري آن كاملا جديد است. همچنین کمربندهای پیش کشنده و ایربگ های جانبی سطح ایمنی خودرو را ارتقا بخشیده اند.

وي گفت: عمده ورق هايي كه در بدنه اين خودرو بكار گرفته شده، ورق هاي با استحكام بالا است و نسبت به محصولات جاري در حال توليد شاهد ارتقاي بسيار زيادي در كيفيت مواد اوليه توليد ورق اين خودرو هستيم و در اين خودرو ورق هاي استحكام بالا به دفعات در قسمت هايي كه در تست تصادف موثر هستند، مورد استفاده قرار گرفته كه باعث شده تا اين خودرو از بدنه بسيار محكم و ايمني برخوردار شود.

كياحيرتي با اشاره به دستاوردهاي اين پروژه تصريح كرد: مگاپلتفرم SP100، سه دستاورد مهم براي گروه سايپا به همراه دارد، اولين دستاورد، تولد محصولي به روز است كه به لحاظ ايمني، امكانات و كيفيت اختلاف سطح زيادي با خودروهاي در حال توليد سايپا دارد كه توسط تيم طراحان ايراني گروه سايپا طراحي شده است.

وي گفت: دومين دستاورد اين پروژه اين است كه طراحي و توليد اين محصول جديد به معناي واقعي حاصل كار تيمي در گروه خودورسازي سايپا است و بدون شك پروژه هايي با اين وسعت بدون كار تيمي امكان پذير نخواهد بود و در اين پروژه كار تيمي به مراتب فوق العاده تر و منسجم تر از پروژه هاي قبلي سايپا بوده است.

وي افزود: شركت هاي مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا، معاونت هاي: مهندسي، كيفيت، پشتيباني و توليد سايپا، سازه گستر، قالب هاي صنعتي سايپا، ايدكوپرس، مگاموتور و... از اعضاي اصلي اين پروژه بزرگ طراحي و توسعه محصول سايپا هستند و مهندسي همزمان در تمام سيستم های این خودرو در قالب یک کار تیمی منسجم انجام شده است.

كياحيرتي در ادامه در خصوص سومين دستاورد اين پروژه موفق گفت: ارتقاي ايمني در اين خودرو فراتر از استانداردهاي ملي است و توانايي كسب سه ستاره يورو Ncap را دارد كه تاكنون در كشور ما سابقه نداشته است.

وي افزود: در فاز طراحي، اين پلتفرم رده هاي مختلف ابعادي خودرو را پوشش مي دهد و طوري طراحي شده است كه مي تواند ابعاد مختلف خودروهاي كلاسB  و C را پوشش دهد و اين روش طراحي پلتفرم در خودروسازان دنيا از جمله در رنو نيز متداول است و در گروه سايپا براي اولين بار، شاهد اين روش طراحي پلتفرم خودرو هستيم.

كياحيرتي خاطرنشان كرد: پس از ساخت قالب ها، وارد مرحله ساخت توليد نمونه خودرو و نمونه سازي شده ايم و تعدادي از مدل سواري اين پلتفرم توليد شده و براي تست هاي مورد نياز در حال استفاده است و خط توليد بدنه اين محصول در سايپا آماده بهره برداري است.

وي تصريح كرد: از هفته جاري خط توليد مدل سواري اين پروژه در سايپا راه اندازي خواهد شد و تعداد 60 دستگاه براي انجام كاليبراسيون و فرایند صحه گذاري محصول، انجام تست هاي مربوطه در داخل و خارج از كشور و براي دريافت مجوزهاي لازم از سازمان استاندارد و شماره گذاري، در سايپا توليد خواهد شد.

كياحيرتي با اشاره به اينكه هدفگذاري گروه سايپا براي راه اندازی کامل خط توليد مدل سواري اين پروژه، اواسط مهرماه سال جاري است، تاكيد كرد: عمده قطعه سازان اين محصول، داخلي هستند و در بخش بدنه خودرو همه قطعه سازان آن، از توليدكنندگان داخلي خواهند بود.

وي گفت: اين محصول تفاوت زيادي از نظر ايمني، كيفيت و امكانات با محصولات قبلي سايپا دارد و در ارتقاي تصوير ذهني مشتريان نسبت به سايپا بسيار اثرگذار خواهد بود و در بين محصولات جاري سايپا با جهشي بسيار بزرگ در شاخصه هاي ايمني و كيفيت قطعا خواست ها و نيازهاي مشتريان را تامين خواهد كرد و با توجه به اينكه الگوبرداري از شركت هاي مطرح خودروسازي دنيا در اين محصول بسيار قوي بوده است، محصولي خواهد بود كه در آينده همه به اين خودرو به عنوان يك توليد داخلي افتخار خواهیم کرد.

مدير پروژه SP100 در مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا بيان كرد: این محصول دارای حجم موتور 1650 سي سي با توان توليد 115 اسب بخار و گشتاور 154 نيوتن متر است.

وي تاكيد كرد: این محصول تقريبا در كشور بدون رقيب خواهد بود و مزيت رقابتي اين محصول نسبت به خودروهاي هم رده آن، ايمني اين خودرو است كه در سطح بالايي قرار دارد.

مديرپروژه SP100 در مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا گفت: با توجه به تحريم هاي پيش رو براي توليد اين محصول، براساس دستور مديرعامل گروه سايپا، برای سیستم های متاثر از تحریم برنامه ریزی های موازی با فعالیت های پروژه پيش بيني شده است كه همه باید به کمک هم این برنامه ها را سریعتر جاری كنيم تا پروژه بتواند به مسیر خود حتی با وجود تحریم های احتمالی ادامه دهد.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین