|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۲۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید دنیا در شرایط بسیار خطرناکی به سر می‌برد، وضعیتی که به گفته وی رهبران جهان برای ایجاد و حفظ نظم جهانی کوشش خاصی انجام نمی‌دهند.
 وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید دنیا در شرایط بسیار خطرناکی به سر می‌برد، وضعیتی که به گفته وی رهبران جهان برای ایجاد و حفظ نظم جهانی کوشش خاصی انجام نمی‌دهند.

به گزارش تسنیم، هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا با مقایسه زمانه کنونی با دوران آغاز جنگ جهانی دوم هشدار می‌دهد که «دنیا در شرایط بسیار، بسیار خطرناکی به سر می‌برد.»

کیسینجر که هم به ترامپ مشاوره داده است و دستکم 17 مرتبه با ولادیمیر پوتین دیدار کرده است، می‌گوید که نشست هلسینکی بین سران آمریکا و روسیه «باید رخ می‌داد. من برای سال‌ها حامی انجام آن بودم. اما برگزاری این دیدار غرق در مسائل داخلی آمریکا شده بود.»

وی می‌گوید که روسیه در یک موقعیت ژئوپولتیک متزلزل قرار دارد و در برابر بی‌ثباتی آسیب‌پذیر هستند. «به سوریه و اوکراین نگاه کنیم. یک ویژگی خاص روسیه است که به‌هم‌ریختگی در هر بخشی از جهان بر آن اثر می‌گذارد، به آن کشور فرصتی می‌دهد و البته به عنوان یک تهدید درک می‌شود. این به‌هم‌ریختگی‌ها ادامه خواهد داشت. من از این ترس دارم که این به‌هم‌ریختگی‌ها تشدید شوند.»

به نوشته نیوزویک، وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید که شیوه رهبری و سیاست‌های ترامپ تأیید‌کننده فرضیه‌اش است، مبنی بر اینکه نظم جهانی دچار هرج و مرج شده است؛ «فکر می‌کنم که ترامپ ممکن است یکی از شخصیت‌های تاریخی باشد که نشان دهنده پایان یک دوره است ...»

کیسینجر همچنین می‌گوید که ما رهبرانی را نداریم که به دنبال بحث و بررسی مسئله ایجاد و حفظ نظم جهانی باشند، «امروزه چنین مباحثه‌ای وجود ندارد ... این چیزی است که به آن نیازمندیم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین