|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۲۲۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
وسایل و عکس‌های شخصی "نیل آرمسترانگ"، اولین فضانوردی که روی ماه قدم نهاد، اوایل ماه آینده میلادی به فروش گذاشته خواهد شد.
 وسایل و عکس‌های شخصی "نیل آرمسترانگ"، اولین فضانوردی که روی ماه قدم نهاد، اوایل ماه آینده میلادی به فروش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسناو به نقل از انگجت،"نیل آرمسترانگ"(Neil Armstrong) اولین انسانی که روی کره ماه قدم گذاشت، در سفر تاریخی خود به فضا، چندین کار مهم انجام داد.

از جمله این کارها می‌توان به قرار دادن پرچم آمریکا و پرچم سازمان ملل متحد در سطح ماه، اشاره کرد.

وی همچنین با یک دوربین، لحظه پیاده روی خود در سطح ماه را به ثبت رساند.


حال سری عکس‌های شخصی این فضانورد بزرگ در اول و دوم نوامبر در مزائده‌ای در ایالت "اوهایو" به حراج گذاشته خواهد شد.

این مزائده می‌تواند به صورت آنلاین نیز صورت گیرد.

در این مجموعه، موارد دیگری نیز به فروش خواهد رسید، به عنوان مثال، وسایل شخصی این فضانورد نیز در این حراجی وجود خواهد داشت.

"مارک آرمسترانگ" پسر وی اظهار کرد، پدر من، خود این کلکسیون را جمع‌آوری کرد. بنابراین این کلکسیون بسیار ارزشمند است.

"نیل آرمسترانگ" درسال ۱۹۳۰ میلادی چشم به جهان گشود. وی نخستین انسانی بود که طی مأموریت "آپولو ۱۱ "در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹میلادی، بر کره ماه گام نهاد.

وی فضانورد ناسا، خلبان آزمایش‌کننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و خلبان نیروی دریایی آمریکا بود و در جنگ کره خدمت کرد.

"نیل آرمسترانگ" نخستین انسانی بود که کره زمین را از فضا مشاهده کرد.

دومین و آخرین پرواز فضایی وی، پرواز آپولو ۱۱ و فرماندهی این مأموریت بود که سرانجام با باز آلدرین در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ برای اولین بار بر روی کره ماه فرود آمد. آرمسترانگ و آلدرین بر روی کره ماه گام نهادند و ۲ ساعت و نیم روی ماه کاوش کردند؛ در حالی که" مایکل کالینز" در سفینهٔ فرماندهی منتظر آن‌ها بود.

به آرمسترانگ، آلدرین و کالینز "مدال آزادی" ریاست جمهوری از ریچارد نیکسون(رئیس‌جمهور وقت آمریکا)، مدال فضایی کنگره از رئیس‌جمهور "جیمی کارتر" در سال ۱۹۷۸ و مدال طلای کنگره در سال ۲۰۰۹ میلادی اهدا شد.

نیل آرمسترانگ در تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۲ میلادی در سن ۸۲ سالگی بر اثر عوارض ناشی از جراحی در بیمارستانی واقع در اوهایو درگذشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین