|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۲۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
همچنین گزارش ها در زمینه نگرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از اینکه بانک مرکزی این کشور امسال نرخ بهره را 2 بار افزایش دهد، موجب افت شاخص دلار و در نتیجه افزایش قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات عصر دیروز شد.
قیمت نفت در بازارهای جهانی عصر دیروز (جمعه) به دلیل کاهش نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی و نیز انتظار کاهش تولید عربستان در ماه اوت (مرداد - شهریور) بالا رفت.

به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، کاهش تولید نفت ماه آینده عربستان، نگرانی ناشی از بوجود آمدن مازاد عرضه در بازارها به دلیل تنش های تجاری میان آمریکا و چین را خنثی کرد.
به گفته تحلیلگران، کاهش تقاضای جهانی نفت به دلیل کاهش حجم تجارت میان آمریکا و چین در نتیجه تنش تجاری میان دو کشور ممکن است بازارهای نفت را بشدت تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین گزارش ها در زمینه نگرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از اینکه بانک مرکزی این کشور امسال نرخ بهره را 2 بار افزایش دهد، موجب افت شاخص دلار و در نتیجه افزایش قیمت نفت خام آمریکا در پایان معاملات عصر دیروز شد.

«فیل فلاین» تحلیلگر شرکت پرایس فیوچرز آمریکا گفت: افت شاخص دلار عامل مهمی در بالا رفتن قیمت های نفت در پایان معاملات روز گذشته بود.

اعلام خبر کاهش تولید نفت عربستان در ماه آینده و کاهش پنج واحدی تعداد دکل های حفاری آمریکا در هفته گذشته نیز به افزایش دیروز قیمت های نفت در بازارهای جهانی کمک کرد.
قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور با یک دلار افزایش نسبت به روز پیش از آن به 70 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات آتی بازار لندن به بهای 73 دلار و هفت سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به روز پیش از آن 49 سنت افزایش داشت.

قیمت نفت های پایه آمریکا و اروپا هفته گذشته به ترتیب یک و 3.1 درصد کاهش پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، عربستان پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تولید نفت این کشور در ماه اوت کاهش می یابد. ریاض که تحت فشار ترامپ تولید نفت خود را افزایش داد، حالا فهمیده است که شاید بازارهای جهانی نیازی به نفت اضافی سعودی ها نداشته باشد. عربستان در ماه گذشته میلادی (ژوئن) بیشترین میزان تولید در سه سال اخیر را تجریه کرد.

ترامپ از عربستان خواسته بود تا برای جبران کاهش احتمالی عرضه نفت ایران، تولید خود را افزایش دهد، اما سعودی ها متوجه شدند که قادر نیستند تولید اضافی خود را بفروشند. به گفته منابع آگاه، برخی مقام های سعودی در محافل خصوصی گفته اند که در افزایش تولید خود تعجیل کرده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین